استقبال از ایده‌های گردشگری برای باز زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز
کد خبر: 4154681
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

استقبال از ایده‌های گردشگری برای باز زنده‌سازی بافت تاریخی شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس از علاقه‌مندان خواست تا ایده‌های گردشگری خود را در جهت باز زنده سازی گردشگری در بافت تاریخی شیراز ارائه کنند.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، 21 تیرماه گفت: استان فارس جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که باید با ارائه ایده‌های ناب، زمینه توسعه گردشگری را در این استان فراهم کرد.

وی با تأکید بر لزوم تشویق مردم به حفاظت و نگه‌داری از آثار و خانه‌های تاریخی گفت: 360 هکتار بافت تاریخی در شیراز وجود دارد که اکثر بناهای آن قابلیت تبدیل به مکان‌های گردشگری فرهنگی، هنری و خدماتی را دارند و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس نیز آماده معرفی سرمایه‌گذاران جهت اخذ تسهیلات و صدور مجوز برای آن‌ها است.

محسن‌نژاد با بیان اینکه هر بنای تاریخی در بافت می‌تواند تبدیل به یک مکان گردشگری شود، افزود: برای نخستین بار در کشور محله بالا کفت در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان محله پایلوت صنایع‌دستی انتخاب و در آن ۵۰ خانه به خانه صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس تصریح کرد: هدف ما این است که از فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریافت تاریخی شیراز به‌منظور رونق و توسعه گردشگری استفاده کنیم و با این اقدام بتوانیم معضلات بافت را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.

محسن‌نژاد اظهار کرد: بافت تاریخی شیراز توجه بیشتری را می‌طلبد چراکه ماهیتی بین بخشی دارد، بخشی از آن‌ها مربوط به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و برخی دیگر از آن‌ها مربوط سایر نهادها و ارگانها است که برای رسیدن به این مطلوب نیاز به همکاری بین بخشی با سایر نهادها به‌طور شفاف است.

وی ادامه داد: این اداره‌کل با توجه به رسالتی که دارد آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی و دولتی برای زنده نگه‌داشتن و احیای بافت تاریخی شیراز است.

انتهای پیام
captcha