مدافعان حریم عفاف از وطن و دین دفاع می‌کنند
کد خبر: 4154725
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:

مدافعان حریم عفاف از وطن و دین دفاع می‌کنند

عابدین خرّم، گفت: کسانی که امروز از حریم عفاف و حجاب در ایران اسلامی دفاع می‌کنند، همان کسانی هستند که از ایران و انقلاب اسلامی و مبانی دینی و حفظ امنیت کشور در ۴۴ سال گذشته در میدان بودند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 21 تیرماه، در اجتماع خانوادگی چادرهای آسمانی در مصلای اعظم امام (ره) تبریز گفت: کسانی که امروز از حریم عفاف و حجاب در ایران اسلامی دفاع می‌کنند، همان کسانی هستند که از ایران و انقلاب اسلامی و مبانی دینی و حفظ امنیت کشور در ۴۴ سال گذشته در میدان بودند. 

وی افزود: در اسلام، عفت و حیا به‌عنوان محتوای دینمان یک مسئله درونی بوده و غیرت دینی برای مرد و زن محتوای زیست عفیفانه است که باید آن را رعایت کرد.

خرم، با اشاره به این که رعایت حجاب به‌عنوان عرف و نماد اصلی بیرونی دینی ما برای مردان و زنان مورد تأکید و جزو ضروریات است؛ گفت: در مورد حجاب اولاً باید ما مسئولان عمل کنیم و سپس جامعه را به عمل به آن دعوت کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقطه مبارزه معرفت دینی و اسلامی و معارف الهی با غرب تشریح کرد: در  جهان غرب در مجامع عمومی و نشست‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی، همه مردان با لباس اتوکشیده و کراوات زده و لباس متعارف حاضر می‌شوند، اما در همان نشست‌ها اجازه حضور زنان باحجاب و پوشش کامل را نمی‌دهند.

وی یادآوری کرد: حتی برای جلوگیری از حضور بانوان باحجاب در مجامع علمی کشور فرانسه که به قول کشورهای غربی مهد آزادی است،  ممانعت قانونی پیش‌بینی کرده‌اند که پوشش اسلامی نباید داشته باشند.

خرّم بیان کرد: علت ممنوعیت حجاب در غرب نشان‌دهنده استفاده لذت‌جویانه و نگاه ابزاری به زن به‌عنوان کالا و نیروی ارزان‌قیمت بوده و این تهدید و بی‌احترامی آشکار به شخصیت بانوان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در فرهنگ اسلامی، لذت به حفظ ارزش‌های درونی و بیرونی بانوان محدود می‌شود و بانوان می‌توانند ضمن حفظ حجاب در همه ابعاد حیات اجتماعی حضور داشته باشند.

وی گفت: عوارض و نتایج نگاه کشورهای غربی به زن این است که  به گفته خود غربی‌ها بیش از ۴۰ درصد جوانان و نوجوانان آنان خانواده‌های خود را نمی‌شناسند و ۷۰ درصد خانواده‌ها ازهم‌پاشیده است.

خرم ادامه داد: در مقابل نگاه اسلام به زن از دید مردانی که می‌خواهند در آن جامعه زندگی سالم، متعهدانه و عفیفانه داشته باشند، به‌عنوان شریک راهبردی بوده و خانواده اساس و شالوده زندگی در یک جامعه است.
 
وی یادآوری کرد: غرب به جایی رسیده که تظاهرات برای قانونی کردن همجنس‌بازی را به راه می‌اندازد و این مترادف با افول تمام ارزش‌های بشریت  بوده و  حاکمیت این نگاه شیطانی،  ظلم به جامعه است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: از افتخارات انقلاب  اسلامی این است که با رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری، نقش و سهم بانوان در مدیریت ابعاد مختلف جامعه سیر صعودی توقف‌ناپذیر داشته است.
 
وی گفت: متأسفانه زیبایی و آثار حجاب برای بانوان و نقش آن در پایداری جامعه و دین اسلام به طور کامل تبیین نشده است که همین امر  مسئولیت ما را در این زمینه چندبرابر می‌کند.

انتهای پیام
captcha