برگزاری نشست برنامه‌ریزی همایش شیرخوارگان حسینی در ساری
کد خبر: 4154905
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

برگزاری نشست برنامه‌ریزی همایش شیرخوارگان حسینی در ساری

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی همایش شیرخوارگان حسینی و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی(ع) با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام اصغری

به گزارش ایکنا از مازندران،  نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی همایش شیرخوارگان حسینی و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی(ع) روز گذشته، 22 تیر با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر اصغری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، در این نشست گفت: ایام محرم حسینی را پیش رو داریم، باید کاری کنیم شاهد پیوند شور و شعور باشیم، امام حسین(ع) برای تمام اقشار جامعه در هر سنی یک الگوی مناسب است که باید سیره عملی و اخلاقی آن حضرت برای همگان تبیین شود.

وی افزود: قیام عاشورا در یک زمان و مکان محدود و خاص به وقوع پیوست اما اکنون بعد از چهارده قرن همچنان یاد و نام حضرت سیدالشهدا(ع) را گرامی می‌دارند، باید همانند دهه امامت و ولایت و روز عید غدیر تمام دستگاه‌ها و نهادها پای کار بیایند تا شاهد اجتماع عزاداران حسینی در سراسر استان به ویژه ساری باشیم.

 اصغری با اشاره به ضرورت برپایی همایش شیرخوارگان حسینی(ع) تصریح کرد: در مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی از خرافات پرهیز شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه دشمن فتنه‌ها را در زمان تعطیلی کارهای فرهنگی رقم زد، گفت: اگر کار فرهنگی در سطح جامعه ساری و جاری باشد دیگر شاهد فتنه‌ای نظیر فتنه سال ۱۴۰۱ نخواهیم بود چرا که مردم قلباً محب و دلداده به ائمه اطهار(ع) هستند.

وی با تأکید برلزوم برپایی اجتماع عظیم عزاداران حسینی در شهرهای استان، اظهار کرد: بی‌شک برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) از جمله مهم‏ترين شعائر اسلامى است كه هر سال بايد با شكوه‏‌تر و با عظمت‏‌تر از سال گذشته برگزار شود.

اصغری به پیشینه مردم مازندران در برپایی مراسم عزاداری محرم و صفر اشاره کرد و گفت: مردمان این دیار به صورت خودجوش برای اقامه عزای حسینی هزینه می‌کنند که شایسته تحسین است.

انتهای پیام
captcha