هیئت امنا مانع حضور هیئت‌های مذهبی در مساجد نشوند
کد خبر: 4154994
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
حجت‌الاسلام‌ حسن‌زاده:

هیئت امنا مانع حضور هیئت‌های مذهبی در مساجد نشوند

امام‌ جمعه میاندوآب با بیان اینکه مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بازار باید رنگ و بوی محرم به خود بگیرند، گفت: هیئت امنا مانع حضور هیئت‌های مذهبی در مساجد نشوند.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ حمید حسن‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآب، امروز، ۲۳ تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن ایام محرم‌الحرام و سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) پیام‌ها و پیامدهای مختلفی دارد، مبارزه با ظلم، حق‌محوری، دفاع از مظلوم و دفاع از دین از پیام‌های قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به پیامدهای قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: در طول تاریخ چه بسیار حرهایی که به‌خاطر قیام حضرت در مسیر حق قرار گرفته‌اند و نمونه‌های آن را در نقاط مختلف دنیا می‌بینیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه محبت اباعبدالله الحسین(ع) مثل چشمه جوشان است، تصریح کرد: امروز ۱۴ قرن است که حتی در کشورهایی که خود را مهد تمدن می‌دانند، آنجا هم عشق حسین(ع) شعله‌ور بوده و محبت حسین بن علی(ع) در دل‌ها می‌جوشد.

امام‌ جمعه میاندوآب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر اینکه محرم نماد دین و اسلام است، اظهار کرد: باید مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و بازار رنگ و بوی محرم به خود بگیرند و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) که در درون انسان‌ها می‌جوشد در ظاهر نیز خودنمایی کند.

وی با تأکید بر تعظیم شعائر حسینی، افزود: باید تمام مساجد به روی هیئت‌ها باز بوده و این‌گونه نباشد که هیئت‌امنایی به بهانه‌های واهی مانع از این کار شود و در این زمینه نیز باید سازمان تبلیغات اسلامی به میدان آمده و اداره اوقاف و امور خیریه نیز با کسانی که در مساجد را می‌بندند مقابله کند.

امام‌ جمعه میاندوآب تصریح کرد: کربلا و عاشورا درس صبر، استقامت، ایثار، از خودگذشتگی، کرامت، عزت‌نفس، آزادی‌خواهی و شجاعت بوده و جلوه‌های آن به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر تمام فضائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فردی همه در آن جا جمع شده و هر کدام مصداق دارد، اظهار کرد: از طرف دیگر می‌بنیم که شدیدترین بی‌رحمی‌ها و قساوت‌ها و جنایت‌ها را علیه اهل‌بیت(ع) روا داشتند که در تاریخ بی‌سابقه است.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه باید محرم را زنده نگه داریم، گفت: باید مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را پررونق برگزار کنیم.

امام‌جمعه میاندوآب به‌روز تأمین اجتماعی و بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: بازنشستگان و پیش‌کسوتان گنجینه تجربه هستند که باید از آنها بهره جست و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را نیز فراموش نکرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته به سالروز تأسیس شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یک نهاد حاکمیتی بوده و بر تمام افراد جامعه لازم است تا از این نهاد حمایت کنند تا بادقت و موشکافانه به رسالت خویش عمل کند.

امام‌ جمعه میاندوآب با اشاره به هجمه‌ها و تخریب‌های دشمنان علیه شورای نگهبان، تصریح کرد: باید در مقابل تخریب‌های دشمنان، از شورای نگهبان که حافظ و پاسدار قانون اساسی است دفاع کرده و حمایت خود را اعلام کنیم.

حسن‌زاده تصریح کرد: برخی قوانین ناقص وجود دارند که سبب محدودیت برای شورای نگهبان شده و دولت و مجلس باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام و قوانین موردنیاز را وضع کند.

انتهای پیام
captcha