مخاطب‌شناسی از ویژگی‌های مُبلغ تأثیرگذار است
کد خبر: 4155005
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

مخاطب‌شناسی از ویژگی‌های مُبلغ تأثیرگذار است

استاندار فارس به ویژگی‌های مبلغ تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مخاطب‌شناسی، زمان‌شناسی، خوش‌بیانی، خوش‌سلیقگی، باسواد بودن و با انگیزه بودن از ویژگی‌های یک مبلغ تأثیرگذار است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 23 تیرماه در همایش «شمیم حسینی و طلایه‌داران تبلیغ» در شیراز، گفت: جمله ماندگاری از حضرت امام خمینی(ره) همواره شنیده‌ایم که می‌فرماید محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. نکته‌ای که در این موضوع قابل توجه می باشد مسئله تبلیغ است. به واسطه تبلیغ، محرم و صفر اسلام را زنده نگه می‌دارد.

وی به برکات متعدد خون امام حسین(ع) برای تقویت اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از برکات خون سیدالشهدا(ع) این است که شرایط و بستر تبلیغ دین اسلام در ماه‌های محرم و صفر بیشتر مهیا شده است‌.

ایمانیه به پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز تبلیغ از حساسیت بیشتری برخوردار است، به گونه‌ای که مقام معظم رهبری به دفعات بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به نکات موثر و نفوذپذیر در امر تبلیغ تصریح کرد: انگیزه، اولین عاملی است که در انتشار مفهوم موثر است؛ هر شخصی که می‌خواهد مطلبی را ارائه دهد باید از انگیزه کافی برخوردار باشد.

وی، نکته دوم و قابل توجه در تبلیغ را، داشتن سواد عنوان کرد و گفت: باسواد بودن در تبلیغ معارف دینی بسیار اثر دارد. توانایی پاسخ به شبهات موجود، توانایی تفکیک موضوعات و سایر موارد مطرح شده در جامعه امروزی، نیازمند داشتن دانش بالا و گسترده بودن دامنه اطلاعات است.

نماینده عالی دولت در فارس، آگاه بودن به شرایط زمان، مکان و مخاطب را سومین نکته قابل توجه در حوزه تبلیغ دانست و گفت: برای مُبلغ اهمیت دارد مخاطب چه فردی است و چگونه می‌تواند با او ارتباط برقرار کند تا با اقتضای زمان و مکان، نسبت به انتقال مفهوم اقدام کند.

ایمانیه، خوش بیان بودن و سلیقه داشتن را از دیگر ویژگی‌های مبلغِ تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن از ویژگی‌های برجسته مبلغان دین اسلام است که باید در جامعه فعلی نیز مورد توجه مبلغین قرار گیرد. همچنین مورد پسند قرار گرفتن فعالیت مبلغین برای مخاطب، جز با بهره‌گیری از سلایق جذاب و فکرهای نو میسر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین وقف‌های استان مربوط به تبلیغ نهضت حسینی است، گفت: موقوفات فراوانی، در زمینه‌های مختلف و به نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد که باید از آن‌ها در مسیر تبلیغ دین بهره برد؛ احیای موقوفات، گره بسیاری از مشکلات فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی را باز می‌کند.

استاندار فارس در پایان به مسئله موقوفات عمران مساجد نیز اشاره کرد و افزود: با حل شدن این موضوع، امیدواریم پشتوانه خوبی برای مباحث تبلیغی ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha