سرانجام بدپوششی آسیب به خود و دیگران است
کد خبر: 4155104
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

سرانجام بدپوششی آسیب به خود و دیگران است

حجت‌الاسلام‌ سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه حجاب شخصیت‌آفرین است و سرانجام بدپوششی آسیب به خود و دیگران است، گفت: شخصیت بانوان به اندوخته‌های علمی، ایمانی، معنوی و تقوایی آنهاست.

حجت‌الاسلام‌ سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستانحجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، از حجاب به‌عنوان سند افتخار بانوان ایران یاد کرد و با بیان اینکه در آیاتی از سوره‌های مبارکه نور، احزاب و اعراف به حجاب اشاره شده و روایات و احادیث زیادی هم از ائمه‌ اطهار(ع) در این رابطه نقل شده است، گفت: پوشش و حجاب در طول تاریخ، سند افتخاری برای بانوان و دختران این سرزمین بوده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ حجاب و پوشش در شعر شعرای فارسی‌زبان ما از جمله فردوسی و سعدی و مولوی موج می‌زند، افزود: در شرع مقدس هم برای حفظ حجاب آثار و پیامدهای ارزشمند فردی و اجتماعی‌اش بیان شده است و این بیانگر این موضوع است که حجاب هم جنبه‌ شرعی دارد و هم جنبه‌ قانونی؛ بنابراین ضرورت دارد بانوان و دختران پوشش و حجاب که سند افتخار ایران و اسلام است را حفظ کنند.

امام جمعه خرم‎آباد با یادآوری اینکه حجاب شخصیت‌آفرین است و سرانجام بدپوششی آسیب به خود و دیگران است، ادامه داد: شخصیت بانوان به اندوخته‌های علمی، ایمانی، معنوی و تقوایی آنهاست. کسی با خودآرایی برای چشمان مردان هوس‌باز جایگاه ارزشمندی پیدا نخواهد کرد و قطعاً کرامت خودش را لکه‌دار می‌کند.

نماینده ولی ‎فقیه در لرستان با اشاره به آیات و احادیثی در رابطه با اهمیت حجاب و عفاف اضافه کرد: نظام اسلامی ما، مجموعه دلسوزان استان ما، نمی‌توانند با کشف حجاب و بدحجابی کنار بیایند. دولت و ملت از جوانان حزب‌اللهی و انقلابی، دختران محجوب و پسران چشم‌پاک که پای مسئله حجاب ایستاده‌اند به وظیفه خودشان در باب تذکر زبانی عمل می‌کنند، از نهادهای فرهنگی که بیست و چند نهاد فرهنگی هستند، وظایفی بر آنها محول شده است، انتظار داریم که با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر این معرفت‌افزایی و روشنگری را گسترش بدهند.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی و قضایی به وظیفه خود در قبال حجاب و عفاف و برخورد با افراد بی‌حجاب عمل می‌کنند و مردم انتظار دارند که بیش از این به وظایف خود عمل کنند، به تلاش دشمنان برای ترویج بی‌حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌های نظام سلطه بی‌حجابی را تبلیغ می‌کنند، که حاکی از این است که بی‌حجابی آن چیزی است که بدخواهان و دشمنان این ملت آن‌را دنبال می‌کنند، از این‌رو از هر سخن و هر عملی و یا هر ترک فعلی که در جهت ترویج بی‌حجابی و بدحجابی است و در تعارض با احکام روشن اسلامی باشد، باید پرهیز کرد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی هرچه از دستش آمد، انجام داد، اظهار کرد: دشمن در موضوع حجاب و عفاف هم ورود کرد که خوشبختانه شکست خورد، اما تعدادی هم بودند که فریب خوردند که امیدوارم به آغوش ملت برگردند، این مردم مسلمان هستند، غیرت دارند و حفظ عفاف و حجاب برای آنها ارزش دارد و مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه حجاب و عفاف از مسائل ضروری دین است و بیانگر نجابت، شرافت، عزت و کرامت بانوی مسلمان است، گفت: مردم ایران اسلامی مردمی متدین هستند، بانوان این استان بانوانی متدینه و مؤمنه هستند، حضور آنها در مناسبت‌های گوناگون، نمازهای جمعه و جماعت و... گواه بر این مطلب است.

شاهرخی با بیان اینکه حجاب و عفاف امنیت‌آور است و اگر حجاب و غیرت نباشد، امنیت خود بانوان نیز به خطر می‌افتد، اظهار کرد: دختران و زنان باید بدانند که این حجاب و عفاف برای آنها امنیت‌آور است، امیدوارم افرادی که در این مقوله در غفلت به سر می‌برند بیدار شوند و به آغوش ملت برگردند.

انتهای پیام
captcha