برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت به صورت علمی و عملی تدوین شود
کد خبر: 4155270
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت به صورت علمی و عملی تدوین شود

استاندار کردستان بر تدوین علمی و عملی برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت منطبق با تفکر و دیدگاه مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: فلسفه اوقات فراغت به معنای پر کردن وقت‌های اضافی نیست؛ بلکه تابستان فرصت طلایی برای پرورش نیروهای انسانی در فرایند آموزش‌های غیر رسمی است.

نشست ستاد ساماندهی جوانان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 24 تیر در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، واژه غنی‌سازی فراغت را بسیار مهم دانست و گفت: تجربه نشان داده است که شناسایی خلاقیت و استعدادها در فرآیند آموزش‌های غیر رسمی رخ می‌دهد، در این راستا باید محتوای راهبردی برنامه‌های غنی‌سازی فراغت، مبتنی بر این رویکرد و کارکرد باشد.

وی با تأکید بر اینکه مجریان اوقات فراغت باید برنامه‌های تابستانی را مهم‌تر و کارآمدتر از ۹ ماه آموزش در مدارس رسمی بدانند، افزود: خروجی فراگیری داوطلبانه که با میل و رغبت کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، بسیار مثبت است.

استاندار کردستان بر تدوین علمی و عملی برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در حوزه ورزش و امورجوانان، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی و هنری منطبق با تفکر و دیدگاه مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: افق نگاه‌ها باید آنقدر وسیع و پر جاذبه باشد که دانش‌آموزان و دانشجویان در گروه‌های سنی و جنسی مختلف، با میل و رغبت شرکت کنند.

وی برنامه‌های بدون محتوا که صرفا برای تهیه و ارائه گزارش عملکرد با هدف پر کردن اوقات فراغت اجرا می‌شود را نقد کرد و گفت: باید راهبردمحوری غنی‌سازی اوقات فراغت، منجر به تعالی مسیر زندگی آموزش پذیران یا هنرجویان شود، در غیر این صورت تابستان طلایی را مثل همیشه از دست می‌دهیم.

زارعی‌کوشا برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت را سه مؤلفه مهم در برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانست و افزود: موازی‌کاری شماری از دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های تابستانی جای نقد و بررسی کارشناسی دارد و این می‌طلبد که کارشناسان این دستگاه‌ها، با نگاه فرابخشی هم‌اندیشی کنند تا در محتوا دچار تکرار و روزمرگی نشوند.

وی به استعدادهای ناب و درخشان دانش‌آموزان کردستان در رشته‌های مختلف ورزشی، آموزشی و مهارتی اشاره و اظهار کرد: کردستان مهد هنر، ادبیات داستانی و نمایشی است و فرزندان استان در همه انواع خلاقیت‌ها می‌درخشند که ما مسئولان باید غنی‌سازی را برای ارتقای این استعدادهای درخشان برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

استاندار کردستان تدوین برنامه‌ها منطبق بر واقعیت را مهم برشمرد و گفت: مسئولان متولی غنی‌سازی اوقات فراغت باید در جهت  مطالعه و اجرای عینی توصیه‌های علمی و مدبرانه مقام معظم رهبری در تمام حوزه‌ها حرکت کنند.

وی به روند پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در بانک‌ها پرداخت و افزود: بانک‌ها باید در تسهیل فرایند اعطای تسهیلات ازدواج برنامه‌ریزی کنند و نباید زوجین پشت خط انتظار وام بمانند.

زارعی‌کوشا کلاس‌های رایگان در سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برای مهارت‌آموزی در رشته‌های فنی و خدماتی ذکر کرد و یادآور شد: متأسفانه شمار زیادی از خانواده‌ها به ویژه ساکنان نواحی منفصل شهری، به دلیل عدم اطلاع‌رسانی از خدمات این سازمان مهارت‌آموزی بی‌خبر هستند.

انتهای پیام
captcha