رعایت حقوق اجتماعی؛ هدف مهم ترویج عفاف و حجاب در جامعه
کد خبر: 4155275
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

رعایت حقوق اجتماعی؛ هدف مهم ترویج عفاف و حجاب در جامعه

نماینده ولی فقیه در کردستان رعایت حقوق اجتماعی را هدف مهم ترویج عفاف و حجاب در جامعه ذکر کرد و گفت: جامعه ما امروز تکلیف قانونی، شرعی و اخلاقی دارد و اینگونه نیست که با یک ناهنجاری کشور از دست برود بلکه مساله نوع برخورد با افراد هنجارشکن است.

نشست هم‌اندیشی و سیاستگذاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در نشست هم‌اندیشی و سیاستگذاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب که با حضور مدیران ادارات و سازمان‌ها امروز، 24 تیر در سنندج برگزار شد، گفت: از موازی کاری و برگزاری جلسات متعدد و مشابه در حوزه حجاب و عفاف پرهیز شود و تمام برنامه‌های مربوطه ذیل قرارگاه عفاف و حجاب استانی باشد.

وی با اشاره به اهمیت حضور افراد صاحب نظر در این نشست‌ها افزود: در جلسات عفاف و حجاب فعالان سیاسی، اجتماعی، اساتید و صاحب نظران در این حوزه حضور داشته باشند و نقطه‌نظر ات آنها هم شنیده شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان، ما در امر عفاف و حجاب با انسان مواجه هستیم و باید در اجرای قوانین دراین حوزه رفتارمان با مخاطبان انسانی و به دور از پرخاشگری و درگیری باشد.

وی در ادامه گفت: هر ارگان و اداره‌ای نحوه عفاف و حجاب و پوشش کارکنان خود را رصد کند و در صورت اشکال و ضعف برحسب وظیفه تذکرات صمیمانه داده شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: بیشترمردم استان کردستان حجاب را رعایت می‌کنند و تعداد کمی هم که رعایت نمی‌کنند باید اهمیت این فریضه الهی برای آنان تبیین شود و نباید نگاه به این مسئله بر مبنای نفرت از افراد باشد.

وی رعایت حقوق اجتماعی را هدف مهم ترویج عفاف و حجاب در جامعه ذکر کرد و یادآور شد: جامعه ما امروز تکلیف قانونی، شرعی و اخلاقی دارد و اینگونه نیست که با یک ناهنجاری کشور از دست برود بلکه مساله نوع برخورد با افراد هنجارشکن است.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه این نشست گفت: هدف قرارگاه عفاف و عفاف، هماهنگی در برنامه ریزی، سیاستگذاری و اجراست.

وی افزود: دشمن اهمیت تمرکز بر حجاب به عنوان نماد برجسته و ویترین نظام جمهوری اسلامی را به خوبی درک کرده است لذا طرح‌های تخصصی دانشگاهیان در این زمینه راهگشاست.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ادامه این نشست حجاب را نماد نظام جمهوری اسلامی و فریضه الهی و قرآنی دانست و افزود: با بدحجابی مواجه هستیم که امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده است.

وی افزود: با یک بسیج عمومي و همگانی با نقش‌آفرینی بانوان و با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی و پاسخ به شبهات در دراز مدت، برخورد قاطع با هنجارشکنان و مفسدان اجتماعی  و حمایت از حامیان این فریضه الهی راه برای گسترش و بسط فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هموار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha