7 هزار هیئت مذهبی فارس به استقبال محرم می‌روند
کد خبر: 4155287
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱

7 هزار هیئت مذهبی فارس به استقبال محرم می‌روند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس از تدارک قریب هفت هزار هیئت مذهبی این استان برای برگزاری مراسم باشکوه عزاداری ایام محرم و صفر سال جاری خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارسرضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه محرم‌الحرام گفت: قریب هفت هزار هیئت مذهبی این استان برای برگزاری مراسم باشکوه عزاداری ایام محرم و صفر سال جاری آماده شده‌اند.

وی به تبیین نکاتی درباره مراسم سوگواری ماه محرم از سوی هیئت‌های مذهبی پرداخت و افزود: با توجه به هدف قرار دادن اصول اعتقادی مکتب اسلام توسط مغرضان و ایادی دشمن و استکبار لزوم تبیین مسائل اخلاقی، فرهنگی، عقیدتی و شرعی و تأکید بر جایگاه رفیع خانواده در جلسات مختلف بیش از پیش ضرورت دارد.

محمدیان با بیان اینکه شعار هماهنگ هیئت‌های مذهبی امسال در سطح کشور «ما در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» انتخاب شده است، گفت: این شعار می‌‌تواند با جمله تکمیلی «مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم» همراه شود.

وی از هیئت‌های مذهبی فارس خواست تا به جهت انسجام تبلیغاتی هیئت‌ها از جملات مذکور در تبلیغات هیئت‌ها استفاده و تعریف و تبیین و تفسیر آن در جلسات صورت پذیرد و سپس ادامه داد: با توجه به حوادث اخیر و خصوصاً حادثه تلخ تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) لازم است که هیئت‌های مذهبی همکاری کامل با نیروهای انتظامی و امنیتی داشته باشند و گزارش و اعلام هرگونه اقدام و اتفاق مشکوک و خصوصاً ورود افراد هنجارشکن و یا شبهه‌دار به دستگاه‌های مسئول را انجام دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: همچنین رعایت مسائل ترافیکی و ساعت شروع و اتمام برنامه‌ها (سقف اتمام ساعت جلسات ساعت ۱۲ شب است) و همکاری با پلیس راهور از سوی هیئت‌های مذهبی ضروری است.

وی خواستار رعایت نکات ایمنی از سوی هیئت‌های مذهبی شد و بیان کرد: علاوه بر این‌ها رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، وجود جعبه کمک‌های اولیه و کپسول آتش‌نشانی، همکاری با بازرسان علوم پزشکی، همکاری با بازرسان سازمان آتش‌نشانی، دقت در پخت نذورات و مدیریت صحیح آن و جلوگیری از ورود افراد متفرقه در محل آشپزخانه هیئت‌ها تأکید می‌‌شود.

محمدیان با بیان اینکه با هماهنگی شرکت توزیع برق در استان انشعاب برق برای هیئت‌های دارای مجوز نصب می‌‌شود، لذا هیئت‌های مذهبی به هیچ عنوان از برق غیر مجاز استفاده نکنند، گفت: همچنین هیئت‌های مذهبی نسبت به بیمه کردن مسجد، حسینیه، خیمه‌گاه و محل برگزاری جلسات خود اهتمام ورزند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس تأکید کرد: دقت در عدم دریافت نذورات آماده از افراد مشکوک و حضور چنین افرادی در بین مردم شرکت‌کننده از سوی مسئولان هیئت‌های مذهبی ضرورت دارد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری و همراهی با اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در هر شهرستان و بازرسان شورای هیئت‌های مذهبی و دقت در اجرای برنامه‌های اعلامی افزود: دقت سخنرانان و مداحان به تبیین جایگاه اعتقادی دین مبین اسلام و فرهنگ غنی شیعه و تأکید بر انجام واجبات و همچنین لزوم توجه به مسائل فرهنگی و تبیین جایگاه خانواده و زن در اسلام و عدم ورود به مسائل انحرافی و سیاسی ضرورت دارد.

محمدیان از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست تا از مردم برای شرکت دائم در جلسات هیئت در طول سال و مشارکت در امور مختلف به‌خصوص برای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و معیشت محرومان دعوت کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی نسبت به برگزاری و تقویت و زنده نگه داشتن آداب و رسوم و سنن عزاداری و برنامه‌های مشترک محلی و منطقه‌ای هیئت‌ها و همچنین انجام حرکت محلی هیئت‌ها در شب شام غریبان و ترجیحاً به سمت حرم مطهر امامزادگان واجب‌التکریم و محل تجمع‌ جمعی هیئت‌ها اهتمام ورزند.

انتهای پیام
captcha