جذب و نگهداشت خیرین مدرسه‌ساز؛ اولویت آموزش‌و‌پرورش
کد خبر: 4155501
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

جذب و نگهداشت خیرین مدرسه‌ساز؛ اولویت آموزش‌و‌پرورش

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید کرد: جذب و نگه داشت خیرین مدرسه‌ساز اولویت ماست و تمام تلاش خود را در این زمینه با استفاده از همه ظرفیت‌های در اختیار خواهیم کرد.

بیست‌و‌چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی اربابی، مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیست‌و‌چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که امروز 25 تیر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: خوشحالیم که امروز مجموعه‌های آموزش‌و‌پرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیرین دارای اتحاد و انسجام خاصی هستند و این انسجام تاکنون برای مجموعه آموزش‌و‌پرورش بسیار مفید بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در سطح کلان کشوری خوشبختانه بیشترین بهره‌وری را از خیرین داشته‌ایم، افزود: نه تنها در حوزه مدرسه‌سازی بلکه در سایر حوزه‌های مرتبط با نظام تعلیم و تربیت از ظرفیت عظیم خیرین بهره‌مند شده‌ایم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید کرد: جذب و نگه داشت خیرین مدرسه‌ساز اولویت ماست و تمام تلاش خود را در این زمینه با استفاده از همه ظرفیت‌های در اختیار خواهیم کرد.

بروزرسانی اطلس فضاهای آموزشی و پرورشی

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در ادامه این نشست با تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز گفت: کارهای خیر یک بُعد مسئله است و ترویج فرهنگ خیر و احسان بُعد دیگر کار است که باید به‌صورتی زیبا و هنرمندانه انجام پذیرد.

وی افزود: باید سند و اطلس آمایش فضاهای آموزشی و پرورشی حتما بروز شود تا محل نیازمندی‌ها به‌صورت دقیق مشخص و پیشنهادها بر اساس آن به خیرین ارائه شود.

استاندار کردستان یادآور شد: تمام کسانی که با مجموعه عظیم خیرین مدرسه‌ساز در ارتباط هستند باید نسبت به ترویج و بازنمایی گسترده اقدامات خیرخواهانه آنان اقدام کنند تا بیشترین تأثیر را بر سطح جامعه داشته باشد.

الگوهای ناب در سطح جامعه بیش از پیش معرفی شوند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه گفت: خیرین انسان‌های فداکاری هستند که با بذل مال خود و ایثار در این مسیر یادگارهای حسنه ای به جای می گذارند که باید این اقدامات بازنمایی‌های وسیعی در سطح جامعه و در بُعد فرهنگ‌سازی داشته باشد.

وی افزود: از همه مجموعه‌های مرتبط با خیرین مدرسه‌ساز خواستارم که نسبت به جذب خیرین جدید و نیز نگه‌ داشت خیرین سابق اقدام کنند تا چالش‌های مرتبط با حوزه فضاهای آموزشی و تربیتی با کمک اعتبارات دولتی کاهش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه باید به اقدامات خیرین ارجمند جهت داد، بیان کرد: نباید تلاش‌های خیرین بیهوده هدر رود بلکه باید به مسیرهایی هدایت شوند که بیشترین ثمر را برای نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: خیرین مدرسه‌ساز نماد ایثار هستند لذا باید این الگوهای ناب در سطح جامعه بیش از پیش معرفی شوند تا نمونه این انسان‌های والا بیشتر شود.

مدرسه‌سازی؛ ماندگار‌ترین اقدام در تاریخ نظام تعلیم و تربیت

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز گفت: نام و یاد خیرین همواره قرین نام نظام تعلیم و تربیت بوده و اقدامات آنان ماندگار‌ترین کار در تاریخ نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: ما در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجموعه عظیم خیرین مدرسه‌ساز، اقدامات و زحمات آنان را به مسیرهایی هدایت کنیم که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: نیاز داریم بانک اطلاعاتی خیرین را همواره بروز نگه داریم تا ضمن پیگیری سلامتی آنان، در زمینه‌های مرتبط از مشاوره‌های آنان نیز بهره‌مند شویم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم گروه سرود دانش‌آموزی و گروه موسیقی محلی به اجرا پرداختند و از ۱۷ نفر از خیرین مدرسه‌ساز که در ساخت و آماده‌سازی مدارس استان نقش داشتند، تقدیر به عمل آمد.

گزارش از ملیحه سیفی

انتهای پیام
captcha