تبلیغ دین را با زبان هنر و ادبیات پیگیری کنیم
کد خبر: 4155656
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

تبلیغ دین را با زبان هنر و ادبیات پیگیری کنیم

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی با اشاره به اینکه باید از هر فرصتی برای تبلیغ ارزش‌های دینی استفاده کنیم، گفت: در مجموع در حوزه تبلیغ باید هنرمندی داشته و از ادبیات نیز استفاده کنیم.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، 25 تیرماه در جمع مبلغان و اساتید حوزه علیمه خواهران طبس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود بر موضوع تبلیغ و اهمیت آن تأکید داشته و ایشان در اولین سخنان خود فرمودند که نسبت به تبلیغ نگرانی دارند.

وی با بیان اینکه آنچه پیامبران و اولیای خدا بر آن اهتمام داشتند موضوع هدایتگری و تبلیغ دین و جذب به سمت خوبی‌ها بوده است، تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی از سه هفته گذشته بحث محتوای غدیر و محتوای ویژه محرم را شروع کرده‌ایم که مبلغان ما می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید از هر فرصتی برای تبلیغ ارزش‌های دینی استفاده کنیم، ادامه داد: در مجموع در حوزه تبلیغ باید هنرمندی داشته و از ادبیات نیز استفاده کنیم. حتی طلبه پایه یک در سطح و به اندازه توان علمی خود باید کار تبلیغی در جامعه انجام دهد.

سالاری مکی اظهار کرد: روحیه تبلیغی از همان ابتدای تحصیل باید در طلاب شکل بگیرد که این موضوع یک بحث مهارتی است. در حوزه تربیت و آموزش طلاب باید ببینیم که آیا بعد از تحصیل طلبه او زبان کودک، لسان قوم محل تبلیغ را به خوبی می‌داند که تمامی این موارد در حوزه تبلیغ دارای اهمیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: دشمن امروز بر شکستن اعتقادات دینی مردم برنامه‌ریزی کرده است که نمونه آن در طراحی و توطئه آن در مسئله حجاب می‌توان دید.

وی با اشاره به اینکه در بحث تبلیغ باید خوش‌سلیقگی داشته باشیم، یادآور شد: باید مبانی دینی را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم، چراکه اگر تا هشت سالگی فرزندمان را با حجاب و نماز آشنا کردیم می‌توان انتظار داشت در بزرگی فرد متدین و دینداری شود.

انتهای پیام
captcha