اجرای طرح شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در کردستان
کد خبر: 4155675
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

اجرای طرح شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در کردستان

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان از اجرای طرح شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در استان خبر داد و گفت: در این راستا از ظرفیت مدارس برای شناسایی، جذب و آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

گلبهار خسروی، معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان

گلبهار خسروی، معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت را شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان جامعه هدف ( ۱۰ تا ۴۹ سال ) ذکر کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی از جمله دستگاه‌ها، نهادها، اعضای شورای پشتیبانی و به ویژه مدارس استفاده خواهد شد.

وی سوادآموزی مدرسه محور را یکی از شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی عملکرد ابلاغی سازمان نهضت سواد آموزی ذکر کرد و افزود: در راستای اجرایی شدن این برنامه از ظرفیت مدارس برای جذب و ثبت‌نام افراد بی‌سواد و کم‌سواد استفاده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان با بیان اینکه زمان ثبت‌نام دانش آموزان فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان است، بیان کرد: در این راستا با هماهنگی واحدهای اداری و آموزشی استان، مشخصات و اطلاعات اسمی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استخراج و احصاء می‌شود تا با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده، افراد برای شرکت در کلاس دعوت و با همکاری مدارس زمینه جذب و آموزش آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز فعالیت‌های پروژه مهر سال ۱۴۰۲ در سطح واحدهای اداری و آموزشی استان و فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، گفت: در زمان حضور تیم‌های نظارتی استان در شهرستان‌ها و مناطق به منظور رصد اقدامات مربوط به پروژه مهر و ارزیابی ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید، موضوع شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان پیگیری و کنترل می‌شود.

خسروی در پایان از همکاری کلیه دست‌اندرکاران در راستای پیشبرد برنامه‌های سواد آموزی تشکر کرد و یادآور شد: با همراهی دستگاه‌ها و شرکای برون سازمانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی آموزش‌و‌پرورش، دستیابی به اهداف و پوشش حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی و سرانجام بخشی به امور میسر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha