کمک 120 میلیارد تومانی خیرین کردستانی به مددجویان بهزیستی
کد خبر: 4155796
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

کمک 120 میلیارد تومانی خیرین کردستانی به مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از فعالیت 400 مؤسسه و خیریه در بخش مشارکت‌های مردمی استان خبر داد و گفت: در بخش مشارکت‌های مردمی خیرین کردستانی سال گذشته 120 میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی کمک کردند.

نشست خبری بهزیستی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان امروز، ۲۶ تیر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های بهزیستی متفاوتند لذا بیشتر افراد جامعه از مددجویان بهزیستی هستند.

وی با اشاره به ارائه ۱۳ خدمت و 54 مأموریت شاخص با 120 فعالیت طرح و برنامه در این سازمان به جامعه هدف افزود: در حال حاضر 154 هزار و 142 نفر کردستانی تحت پوشش بهزیستی بوده که از این تعداد 30 هزار و 581 نفر معلول هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اعلام اینکه در دولت سیزدهم به معلولان، قشر محروم و نیازمندان جامعه توجه خاصی شده است، بیان کرد: سال گذشته ۵۶ درصد مستمری مددجویان و ۵۰ درصد اعتبار مراکز برای حمایت بیشتر از این قشر جامعه افزایش یافت.

وی افزود: علیرغم تلاش و خدمات صورت گرفته به دلیل تورم و شکاف اقتصادی جامعه، نیازمندان هنوز با مشکلات زیادی درگیر بوده و باز هم خلأهای موجود را مرتفع نکرده است.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر متقاضی مستمری پشت نوبت در استان نداریم اما هزار و 700 پرونده متقاضی دریافت خدمات حق پرستاری پشت نوبت داریم که به ترتیب اولویت این امر برای آنان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به حجم سنگین خدمات سازمان بهزیستی و عدم جوابگویی اعتبارات بهزیستی، گفت: در این راستا برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف حوزه مشارکت‌های مردمی در این اداره فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در ادامه افزود: 400 مؤسسه و خیریه در بخش مشارکت‌های مردمی استان فعال شده است که ۸۵ درصد مشارکت‌های مردمی به همت این مراکز جمع‌آوری شده است.

وی افزود: در بحث مشارکت‌های مردمی ۱۲۰ میلیارد تومان کمک سال گذشته در سطح استان کردستان جمع‌آوری شده است که زمینه‌ ارائه خدمات بهتر به معلولان و جامعه هدف را برای ما فراهم کرد.

رسولی از رشد سه برابری اعطای تسهیلات به مددجویان بهزیستی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا ۳ هزار و 366 نفراز معلولان و مددجویان بهزیستی تسهیلات دریافت کردند.

وی در پایان یادآور شد: تمام خانواده‌های 2 قلو با دهک ۷ و 3 قلو با هر دهکی در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha