فعالیت 156 هیئت حسینی در ایام محرم در اسدآباد
کد خبر: 4155946
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

فعالیت 156 هیئت حسینی در ایام محرم در اسدآباد

رئیس شورای هیئات مذهبی اسدآباد از فعالیت ۱۵۶ هیئت حسینی در ایام ماه‌های محرم و صفر در اسدآباد خبر داد.

هیئت حسینیفرامرز لطیفی، رئیس شورای هیئات مذهبی اسدآباد از فعالیت ۱۵۶ هیئت حسینی در ایام ماه‌‌های محرم و صفر خبر داد و گفت: از این ۱۵۶ هیئت‌ فعال در سطح شهرستان ۹۳ تعداد در شهر و ۶۳ هیئت در روستاهای شهرستان مشغول هستند.

وی درباره نحوه برگزاری فعالیت این هیئت‌ها گفت: تعدادی از هیئت‌ها فقط در محرم‌ و صفر برنامه دارند، تعداد دیگری هم مناسبتی همچون عید غدیر فعال هستند، تعدادی نیز به صورت منظم برنامه هفتگی و در ایام ولادت و شهادت‌ ایئمه علیهم‌السلام مراسم دارند و  ۱۵ هیئت ویژه بانوان مشغول فعالیت هستند.

لطیفی گفت: برنامه‌‌ هئیت‌های حسینی شهرستان با محوریت قرآن و مسجد، روحانیون و مردم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌، ترویج شعور حسینی در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جلسه توجیهی مداحان، روحانیون، قاریان، مسئولین هئیت‌های حسینی‌، معلمان پرورشی اداره آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام موحدی امام جمعه اسدآباد در راستای هماهنگی بین هئیت‌های حسینی برگزار شد.

لطیفی گفت: هئیت‌های حسینی که قصد جمع آوری نذورات را دارند می‌توانند در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی درخواست خود را ثبت کنند و یا به صورت کتبی تحویل این کانون دهند.

وی در ادامه از برنامه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا خبر داد و گفت: در این طرح خانواده‌های شهدا به شرکت کنندگان در مراسم حسینی خوش‌آمدگویی می‌گویند و تصاویر شهدا در معرض دید شرکت کنندگان قرار می‌گیرد، وصیت‌نامه شهدا قرائت می‌شود.

مسئول کانون هیئت‌های مذهبی اسدآباد در ادامه از برگزاری همایش شیرخواران حسینی در جمعه آینده خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با 4 هزار و 500 نقطه در سراسر ایران در ۱۰ نقطه در اسدآباد برگزار می‌شود و مراسم متمرکز و محوری شهرستان در روز جمعه ۳۰ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام موحدی امام جمعه اسدآباد از ساعت ۹ در سالن ارشاد اسلامی اسدآباد با همکاری مجمعی جهانی علی‌اصغر، هیئت صاحب‌الزمان و پیروان‌شهدا برگزار می‌شود.

وی گفت: هر جا هیئت‌ها کمبود برق داشتند این اداره همکاری داشته است و این کانون به هئیت‌های حسینی درباره رعایت نکات بهداشتی در حین برگزاری مراسم نکات لازم را یادآور داشته است و از خیرین و مردم انقلابی شهرستان درخواست داریم هئیت‌های حسینی را در برپایی مراسمات عزاداری سیدالشهدا کمک مالی داشته باشند و این کمک‌ها را  می‌توانند به نیابت اموات خود انجام دهند.

انتهای پیام
captcha