برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 65 بقعه متبرکه همدان
کد خبر: 4156034
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 65 بقعه متبرکه همدان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 65 بقعه متبرکه و شاخص این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همزمان با ایام عزاداری سیدوسالار شهیدان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان طبق سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی را در سطح بقاع متبرکه و سطح استان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 65 بقعه متبرکه و شاخص استان همدان افزود: این برنامه با هدف تقویت باورهای دینی، تبیین اهداف قیام عاشورا، اجرای نیات واقفان، استفاده حداکثری از ظرفیت هئیت‌های بقاع متبرکه به‌ویژه هئیت نوجوانان و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه در فضای مجاری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از آغاز سوگواره بصیرت عاشورایی از امروز، 28 تیرماه همزمان با اولین روز از ماه محرم در سطح بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه تا 25 شهریورماه سال جاری در سطح بقاع ادامه دارد. در برنامه بصیرت عاشورایی امسال 43 مبلغ شامل 30 مبلغ بومی و 13 مبلغ اعزامی از قم حضور دارند که با برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های فرهنگی، عفاف و حجاب، کودکان، پاسخگویی به سؤالات، سخنرانی و... در بقاع فعالیت دارند.

حسینی برپایی همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان در بقاع متبرکه، برپایی همایش «رهروان زینبی» در 12 محرم، اجتماعات عزاداری عاشورا و تاسوعا در بقاع، همایش «شیرخوارگان حسینی» در بقاع دارای ظرفیت، محتواسازی در فضای مجازی، اطعام‌دهی در راستای نیت واقفان و... را از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه همدان در ایام محرم دانست.

انتهای پیام
captcha