فضاسازی متناسب با ماه محرم در شهر صدرا انجام شد
کد خبر: 4156387
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

فضاسازی متناسب با ماه محرم در شهر صدرا انجام شد

همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و به منظور ارج نهادن به فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های معنوی، فضاسازی شهری شهر صدرا متناسب با این ایام انجام شد.

فضاسازی متناسب با ماه محرم، شهر صدرابه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری صدرا، در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و به منظور ارج نهادن به فرهنگ عاشورا و ارزش‌های معنوی آن‌که پویایی و رشد انسانی و دینی را در بر دارد شهرداری صدرا نسبت به سیاهپوش کردن خیابان های اصلی و معابر شهر اقدام کرده است.

امین عباسی، سرپرست شهرداری صدرا با تأکید بر آماده‌سازی شهر در ایام محرم و سیاه‌پوش کردن شهر گفت: باید به گونه‌ای شهر صدرا برای ایام محرم فضاسازی شود که شکوه محرم نمایان شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز هم‌زمان با سوگواری این ماه در برنامه‌های فرهنگی تعریف‌ شده است، افزود: برافراشتن پرچم ماه محرم، نصب المان‌های ویژه محرم، پرچم‌های عزاداری، سیاه‌پوش کردن میادین و معابر باهدف انتقال مفاهیم قیام حسینی و نهضت عاشورایی گوشه ای از برنامه‌های فرهنگی شهرداری است.

سرپرست شهرداری صدرا بیان کرد: در دهه اول محرم مراسم زیارت عاشورا هر روز صبح در مسجد امام رضا(ع) برگزار می‌شود و بعد از مراسم عاشقان حسینی مهمان سفره پر برکت حضرت سیدالشهد(ع) هستند. مراسم عزاداری ویژه شهرداری هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در این مسجد برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین مراسم قرائت زیارت عاشورا  تا پایان ماه صفر هر شب همزمان با نماز مغرب و عشاء ‌در مسجد امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

عباسی یادآور شد: از ابتدای ماه محرم به همت مجموعه مدیریت شهری و عاشقان حسینی، ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برپا شده و  پذیرای عزاداران حسینی هستند.

سرپرست شهرداری صدرا گفت: حرکت اباعبدالله الحسین (ع) یک حرکت جهادی و مردمی بود، لذا از همه مردم،صنوف و ادارت مستقر در صدرا انتظار داریم در کنار کارهای خود به فضاسازی این ایام کمک کنند و نسبت به سنوات گذشته وسیع‌تر و نمایان‌تر جلوه کند.

انتهای پیام
captcha