پیگیری مطالبات مردم؛ رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان
کد خبر: 4156452
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸

پیگیری مطالبات مردم؛ رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات مردم رویکرد اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: ستاد در ۴۰۰ عرصه اجتماعی گروه‌های مطالبه‌گری را تشکیل داده‌ و مطالبات مردم در بخش‌های مختلف را پیگیری می‌کند.

علی اصغر حسینی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر حسینی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امروز، ۲۸ تیر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: ما مسلمانان به عنوان یک وظیفه دینی نباید در مقایل منکرات جامعه سکوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر همگان به طور یکسان وظیفه دارند و این امر تنها وظیفه طلایه‌داران نیست، افزود: رسالت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث احیا برگرفته از کلام وحی و نهضت امام حسین(ع) است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی براساس قانون ستاد ناظر بر امر حجاب و عفاف در سطح جامعه و ادارات است لذا در این راستا به بحث ادارات ورود کرده و تمام کارمندان ارگان‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی اظهار کرد: در این ارزیابی پوشش بانوان و آقایان، تفکیک جنسیت، فضای محیطی غالب، برخورد با ارباب رجوع، ارشاد ارباب رجوع کشف حجاب شده با زبانی مهربانانه را مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه استان ما یک جامعه دیندار بوده است، افزود: مردم استان همواره پایبند به اصول اخلاقی و ارزش‌های دینی بوده لذا باید این امتیاز مردم نسبت به ارزش‌های دینی، اخلاقی و قومی را تقویت کنیم.

وی با تأکید بر دسترسی دشمن به تمام داده‌های مهم افراد جامعه از طریق فضای مجازی، افزود: در این راستا رد توطئه اخیر خود ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی جامعه ما را مورد هدف قرار داده و با شعار «زن، زندگی و آزادی» سعی داشت جوانان ما را به بیراهه بکشاند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات مردم رویکرد اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: ستاد در  ۴۰۰ عرصه اجتماعی گروه‌های مطالبه‌گری را تشکیل داده‌ و مطالبات مردم در بخش‌های مختلف را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه فلسفه قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: «نهضت حسینی، جامعه متعالی» شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال اعلام شده است.

حسینی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر سلامت سازمانی، افزایش بهره‌وری، مسئولیت پذیری و‌نظارت همگانی، عفاف و حجاب و تحکیم خانواده، آموزش عمومی جامعه سالم، شهروند مسئول بهبود سرمایه اجتماعی، تشکل‌های مردمی، قانون گرایی و نظم اجتماعی عناوین روز شمار هفته امر به معروف است.

وی در ادامه گفت: ۲۶ برنامه شاخص در هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان کردستان اجرا می‌شود که تبلیغات محیطی، برپایی میز خدمت با حضور مسئولان در مساجد منتخب از جمله این برنامه‌ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تجلیل از برترین‌های امر به معروف در دستگاه‌های اداری، اجرای کارهای فرهنگی و ایجابی را از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در هفته امر به معروف دانست و یادآور شد: تعامل با مردم و ارتباط‌گیری بیشتر با آن‌ها از اهداف و اولویت‌های ما در اجرای فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha