هیئت‌های مذهبی نکات ایمنی برق را رعایت کنند
کد خبر: 4156503
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

هیئت‌های مذهبی نکات ایمنی برق را رعایت کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و اهمیت برپایی باشکوه آئین‌ مرتبط با آن، لزوم توجه به نکات ایمنی در برپایی خیمه، موکب و هیئت‌های عزاداری به‌ویژه در موضوعات مرتبط با برق مورد تأکید است.

هیئت مذهبی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، مجید فرهزاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام ماه محرم و اهمیت برپایی باشکوه آئین‌های مرتبط با آن، لزوم توجه به نکات ایمنی در برپایی خیمه، موکب و هیئت‌های عزاداری، به‌ویژه در موضوعات مرتبط با برق مورد تأکید است.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند کار در مجاورت شبکه‌های برق فشار متوسط که دارای حوزه الکتریکی هستند بسیار خطرناک است چرا که بدون تماس و در فاصله نزدیک به آن‌ها برق گرفتگی ایجاد می‌شود و در صورت ایجاد هر گونه حادثه یا اتفاق مربوط به برق در طول شبانه‌روز با تلفن ۱۲۱ تماس بگیرید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری افزود: به هنگام برپایی چادرها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت(ع) لازم است حریم شبکه‌های برق را مدنظر داشته باشیم که این فاصله برای حریم فشار متوسط سه متر و برای حریم فشار ضعیف ۱.۵ متر است.

فرهزاد اضافه کرد: از نصب علم و پرچم‌های عزاداری بر روی شبکه‌ها، پایه‌ها و تأسیسات برق جداً خودداری شود چرا که شبکه‌های برق عایق نیست پس اکیداً نباید به آن‌ها نزدیک شد.

وی ادامه داد: اگر مشغول حمل پرچم‌ها و علامت‌های مخصوص عزاداری هستید باید مراقب شبکه‌های برق‌رسانی خصوصاً شبکه‌هایی که از عرض خیابان عبور کرده است، باشید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تابلو برق اضطراری باید در محل مناسب و خـارج از مکـان عزاداری و دور از دسترس عموم مردم نصب شود، گفت: از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق‌کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری کمک گرفته و در پایان مراسم عزاداری سیستم‌های برقی قطع شود.

وی افزود: از لامپ‌های پُرمصرف و پرحرارت در زیر چـادرهـا استفاده نشود و تجهیزات برقی مورد استفاده هیئت‌های مذهبی نظیر سیم، کابل، تابلوهای برقی و ... قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولان هیئت‌ مورد بازرسی دقیق قرار گرفته و ضمن برطرف کردن نواقص احتمالی از سالم بودن تجهیزات اطمینان حاصل شود و همچنین از دسترس کودکان و محیط‌های مرطوب دور نگه داشته شود.

انتهای پیام
captcha