فعالیت ۱۳۰۰ هیئت مذهبی در آذربایجان غربی
کد خبر: 4157153
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

فعالیت ۱۳۰۰ هیئت مذهبی در آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان‌غربی ۱۳۰۰ هیئت مذهبی فعال وجود دارد که با اخذ مجوز از تبلیغات اسلامی به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۳۱ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال برنامه‌ها و تولیدات محتوای ماه محرم با شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» برگزار می‌شود و هدف از انتخاب این شعار این است که در جامعه بر وفاق ملی و محور بودن خانواده‌ها تاکید شود.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی ۱۳۰۰ هیئت مذهبی فعال وجود دارد که با اخذ مجوز از تبلیغات اسلامی به عزاداری و سوگواری می‌پردازند و دستورالعمل های لازم برای برگزاری عزاداری ها نیز به هیئات مذهبی اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی رویکرد امسال محرم را جهاد تبیین با هدف امید‌آفرینی و نشر خوبی‌ها عنوان کرد و گفت: هدف این است که زیبایی‌های جامعه حسینی را منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: سیاست تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی جریان‌ها و مناسبت‌هاست و این مسئله در ماه محرم هم ادامه خواهد داشت و در این راستا ضمن راهبری مراسمات و تسهیل‌گری و هماهنگی‌های لازم به روایت‌گری رسانه‌ای مراسم شاخص محرم می‌پردازد.

حجت‌الاسلام امامی از اعزام ۱۵۰۰ روحانی به مساجد آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: اعزام روحانیون به دو شیوه حضوری و سامانه‌ای صورت می‌گیرد که افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات تبلیغات اسلامی و یا سامانه شمع برای مراسمات محرم و صفر درخواست روحانی بدهند و نرم افزار تولید محتوای ویژه محرم هم در تبلیغات اسلامی تولید شده است که در اختیار روحانیون قرار داده خواهد شد.

وی گفت: دوشنبه هفته جاری ساعت 9 صبح مراسم احلی من العسل مصادف با ششم محرم در مصلای امام خمینی ارومیه با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امامی از برگزاری مراسم یوم‌العباس در ارومیه خبر داد و بیان کرد: مراسم تجمع هیئات مذهبی ارومیه، عصر تاسوعا بعد از ظهر با عنوان یو‌م‌العباس برگزار می‌شود و امیدواریم این حرکت به یک حرکت محوری و رکن وحدت هیئات مذهبی تبدیل شود.

 

انتهای پیام
captcha