مداحان با جهادتبیین زمینه بصیرت‌افزایی جوانان را فراهم کنند
کد خبر: 4157369
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

مداحان با جهادتبیین زمینه بصیرت‌افزایی جوانان را فراهم کنند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اساس هیئت اهتمام به موضوع جهادتبیین است و اهل منبر و مداحان باید در هر زمانی ورود به عرصه جهاد را به درستی تشخیص دهد، گفت: ضرورت دارد که مداحان و اهل‌منبر با بهره‌گیری از مطالب مستند و متقن در ایام عزاداری ماه محرم زمینه آگاه‌سازی و بصیرت‌بخشی جوانان را فراهم نمایند.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در جمع عزاداران حسینی که امروز، 1 مرداد در نمازخانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، با اشاره به کلامی از امام صادق (ع) که فرمودند: «خدا رحمت کند آن کسی را که امر ما اهل‌بیت‌(ع)را احیا کرده و فضایل عصمت و طهارت را ذکر می‌کند» گفت: هیئت یک پیوند اجتماعی در گرد مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت می‌باشد که فلسفه آن اتصالات مردمی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به سخنان حاج آقا شاه آبادی استاد امام (ره) در کتاب شذرات المعارف گفت: امام همانند نگینی برای آفرینش بوده و برای آنکه استقرار یابد نیازمند رکابی است که آن رکاب مردم هستند تا مولفه‌های مردمی و اتصالات مردمی محقق نشود، این نگین نمی‌تواند در هستی نقش خود را در مسیر تحقق حکمرانی توحیدی ایفا کند، لذا هیئت این پیوستگی اجتماعی را ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند هیئت سرمایه و سنگر جهادتبیین است، اظهار کرد: روضه‌ها خانگی و عبادت دانستن آن به نشر معارف اسلامی کمک می‌کند و در گام دوم اسلامی رهبر جوانان را میانه‌دار تحقق و تمدن نوین اسلامی می‌داند و به عنوان موتور پیشران معرفی می‌کند.

وی با اشاره به توقیع شریف امام زمان به شیخ مفید که اگر اجتماع قلوب مومنین در گرد جریان امامت و هم عهدی با امامت و اتصال قلوب محقق شود لقاء ما به تاخیر نمی‌افتد، گفت: در هئیت سه عنصر مهم از جمله مداح، مردم و میان‌دار وجود دارد که میان دار نقش مهمی در اتصال مردمی دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هیئت‌های مذهبی را مرکز مهم تبیین مفاهیم و معارف اسلامی و پاسخ به سؤالهای گوناگون جوانان درباره مسائل اصولی و سبک زندگی دانست وگفت: بنابراین باید اساس هیئت اهتمام به موضوع جهادتبیین است و اهل‌منبر و مداحان باید در هر زمانی ورود به عرصه جهاد را به درستی تشخیص دهند.

وی بر لزوم بهره‌گیری مداحان و اهل‌منبر از نوآوری برای جذب جوانان به هیئات مذهبی تاکید کرد وگفت: ضرورت دارد که مداحان و اهل‌منبر با بهره‌گیری از مطالب مستند و متقن در ایام عزاداری ماه محرم زمینه آگاه سازی و بصیرت بخشی جوانان را فراهم نمایند.

انتهای پیام
captcha