برپایی سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4157400
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

برپایی سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: در محرم امسال، سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

سوگواره بصیرت عاشورایی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: در محرم ۱۴۰۲، دو ویژه‌برنامه «شمیم حسینی» و «سوگواره بصیرت عاشورایی» به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. ویژه برنامه شمیم حسینی به منظور حمایت از هیئت‌ها صورت می‌پذیرد و در برگزاری طرح شمیم حسینی قریب به 15 هیئت فعال در بقاع متبرکه از محل موقوفات حمایت می‌شوند. 

امیری ادامه داد: حمایت‌هایی که اداره کل اوقاف استان از هیئت‌های مذهبی انجام می‌دهد، بخش اندکی از نیازهای هیئت‌ها رفع می‌شود از این رو لازم است که خیران و نیکوکاران در برگزاری مجالس حسینی هیئت‌ها را حمایت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اشاره و بیان کرد: اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و مراسم‌های عزاداری در 40 بقعه متبرکه در محرم ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی افزود: فضاسازی و تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و سیاهپوش کردن صحن‌ها و شبستان‌های بقاع متبرکه، مراسم تعویض پرچم امامزادگان با بیرق عزای حسینی همزمان با اول ماه محرم، اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه، اجرای ویژه برنامه «احلی من العسل»، همایش نوجوانان حسینی در بقاع متبرکه همزمان با ششم محرم، اجرای مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه و برگزاری همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم از جمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی به شمار می‌رود.

امیری در پایان گفت: اعزام 5 مبلغ از قم به استان و همکاری با 12 مبلغ بومی استان‌ در ایام محرم، حضور دسته‌جات عزاداری، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و حضور در بقاع به ویژه روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی، استقرار هیئات شاخص در امامزادگان، راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» و اجرای سنت روضه‌های خانگی و پخش آنلاین برنامه‌های شاخص از رسانه ملی و استانی و مجازی از دیگر برنامه‌های این طرح محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha