اثرگذاری قرآن بر جان انسان‌ها موجب خشم مزدوران شده است
کد خبر: 4157589
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

اثرگذاری قرآن بر جان انسان‌ها موجب خشم مزدوران شده است

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: قرآن به این دلیل مورد خشم و غضب مزدوران قرار گرفته که در جان انسان‌ها اثر گذاشته است که اگر اثرگذار نباشد قطعاً هیچ مخالفی هم نخواهد داشت.

امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضویامرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، پیرامون هتک حرمت به قرآن در سوئد، اظهار کرد: در خصوص این موضوع غم‌انگیز باید گفت  قرآن که برترین کتاب زندگی و به عنوان آخرین کتاب آسمانی برای مردم نازل شده است، به این دلیل مورد خشم و غضب انسان‌های مزدور قرار می‌گیرد و این افراد دست به اینگونه فعالیت‌ها می‌زنند، زیرا در جان انسان‌ها اثر گذاشته است که اگر اثرگذار نباشد قطعاً هیچ مخالفی هم نخواهد داشت و به‌عبارتی نیز حتماً باید علی همراه با عدالت باشد تا ابن ملجمی هم شکل گیرد. در واقع ظلمی که از سوی مزدوران به قرآن شد به خیال خودشان یک نوع فرهنگ‌سازی بود.

وی گفت: ذات شیطان، دشمنی است و حکومت‌های استکباری نیز ذاتشان دشمنی با آزادی و انسانیت است و با قوانین کتبی که انسان‌ساز است نیز مخالف هستند و با آنچه که با منافع این افراد تضاد داشته باشد مبارزه می‌کنند، حال این کتب آسمانی قرآن باشد و یا تورات، مولا علی(ع) باشد و یا یک منادی کتب آسمانی.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: در گذشته خوانده‌ایم که انسان پلید قرآن را در مقابل خود می‌گذاشت و با تیر بر او شلیک می‌کرد به این دلیل که قرآن از زمان پیامبر(ص) بر دل جاهلیت آن روز نشست و از انسان‌های بی‌سواد آن روز افرادی چون ابوذر، سلمان و بلال می‌سازد. ابوذری که منادی آزادی در برابر سرمایه‌داری غلطی که در آن روز وجود داشت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: اما مسئولیت و رسالت ما مسلمانان در برابر اینگونه اقدامات در کنار حرکت‌های خوبی که از سوی مسلمانان تمام جهان صورت گرفت این است که باید ماهیت این حرکت پیچیده سیاسی دنیا را برای همگان به‌ویژه نسل جدید افشا کنیم و این در حالی است که قرآن نیز به ما می‌آموزد راه مبارزه با نفاق، افشاگری است. در اوایل سوره بقره نیز آمده که دسته‌ای از افراد هستند که می‌گویند به قیامت و خداوند ایمان داریم، اما خداوند در برابر ادعای این افراد می‌گوید که این افراد دروغ می‌گویند.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه قرآن مجموعه‌ای از ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی است، بر همین اساس من از افراد تقاضا دارم که با یک نگاه عقلانی و آزادی، با این جریان پیچیده توهین به قرآن که توهین به تمامی ارزش‌های انسانی است برخورد کنند.

توجه به قرآن‌شناسی در کنار عزاداری امام حسین(ع)

وی بیان کرد: اکنون که ماه محرم و ماه عزاداری امام حسین(ع) است، باید دقت داشت که در کنار عزاداری‌ها حسین‌شناسی و معرفت اهل بیت(ع) نیز در جریان گفتمان علمی قرار گیرد و لذا یکی از وظایف دیگر ما افشاگری و قرآن‌شناسی است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از ابعاد قرآن‌شناسی، قرائت است، گفت: این در حالی است که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود اشاره کردند که قرآن باید چشم‌نواز و همچنین دل‎نواز باشد. در واقع روح قرآن ما را محاکمه نمی‌کند که چرا آن را نخوانده‌ایم، بلکه ما را بر این مهم محاکمه می‌کند که چرا تدبر در قرآن نداشته‌ایم.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه قرآن، عدالت، آزادی، انسانیت، تقوا و کرامت می‌بخشد، گفت: علاوه بر اینکه همه ما باید به قرآن احترام بگذاریم و آن را قرائت کنیم، باید قرآن‌شناسی را در تمام محافل علمی خود بررسی کنیم تا نسل آینده بداند که تنها کتاب زندگی که انسان را به سعادت می‌رساند، قرآن است.

وی اظهار کرد: اما به هر حال از دشمن غیر از این انتظاری نیست و کشورهای اسلامی هم باید بدانند که اگر امروز به قرآن توهین می‌شود در آینده هم به تورات و انجیل توهین خواهد شد، زیرا این کارها از آن‌ها به دور نیست و دشمنی نیز همین است، از این‌رو ما باید وظیفه اصلی خود را که شناخت قرآن است در محافل خود تقویت کنیم و با عمل نشان دهیم که عامل به قرآن و تمام سطوح آن هستیم.

سبحانی‌نیا بیان کرد: امروز شاهد هستیم که حرکت اربعین یک نمایش و همایش جهانی است، به شرط آنکه به قرآن و حسین پای‌بند باشیم و اجازه ندهیم که مبادا این کتاب آسمانی با وسوسه‌های شیطانی تبدیل به ابزاری برای تجارت در دنیا شود.

وی گفت: در همین راستا خداوند در قرآن می‌فرماید که مزدوران می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، اما نمی‌دانند که نور خدا خاموشی ندارد و لذا می‌گوید که من حافظ قرآن هستم و حافظان قرآن نیز باید قرآنی باشند.

انتهای پیام
captcha