سوگواری امام حسین(ع) برگرفته از مکتب بزرگان دین است
کد خبر: 4157602
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
حجت‌الاسلام عسکری:

سوگواری امام حسین(ع) برگرفته از مکتب بزرگان دین است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور واقعه عاشوار را زمینه‌ساز پیشرفت دین اسلام دانست و گفت: سوگواری و عزاداری اهل شیعه و سنت برای امام حسین(ع) برگرفته از مکتب زندگی بزرگان دین است.

سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، دوم مرداد در مراسم سوگواری سلاله پاک رسول خدا(ص) به شخصیت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) که در سال 61 هجری قمری اتفاق افتاد در زندگی تمام اهل بیت عزاداری، نذر و نیاز، اطعام و احسان حسینی بوده است.

وی واقعه عاشوار را زمینه‌ساز پیشرفت دین اسلام دانست و افزود: سوگواری و عزاداری اهل شیعه و سنت برای امام حسین(ع) برگرفته از مکتب زندگی بزرگان دین است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: عاشورای حسینی از جنایت‌های تلخ و دلخراش‌ترین واقعه در تاریخ اسلام بوده، از این‌رو بزرگداشت روز عاشورا و ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) در تمام ادیان الهی، اهل سنت و اهل تشیع تأکید بسیار شده است.

وی افزود: هدف امام حسین (ع) خون دادن، شهید شدن و اسارت اهل‌بیت(ع) نبود بلکه هدف والا و با ارزش گسترش و ترویج  حقیقت دین اسلام آن گونه که پیامبر اکرم(ص) عرضه کردند، بود.

حجت‌الاسلام عسکری یادآور شد: امام حسین(ع) مردانه ایستادند و مبارزه کردند و شهادت وسیله‌ای بود برای اصلاح و بیمه دین اسلام که محقق شد و برهمین اساس بود که امام خمینی (ره) فرمود: خون «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

خیرخواهی؛ هدف غایی امر به معروف و نهی از منکر

ماموستا ایل‌بیگی، دبیر شورای عالی افتاء و روحانیت کردستان، به شخصیت منحصر به فرد رسول‌الله(ص) اشاره کرد و گفت: ما مسلمانان برای اینکه راه هدایت را پیدا کنیم، کافی است شخصیت پیامبر(ص) را بشناسیم.

وی اظهار کرد: دین اسلام به معنای خیر خواستن است، از رسول‌الله(ص) پرسیدند: «خیرخواهی برای چه کسی، ایشان فرمودند خیرخواهی که برای خدا و رسول‌الله و دوستداران مردم باشد»، خیرخواهی یکی از تکالیف انسان‌ها در قبال همدیگر است و لازمه این مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر شورای عالی افتاء و روحانیت استان کردستان به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: باید با هر فرد با نرمی و لطافت صحبت کرد و در راستای امر به معروف و نهی از منکر شأن و متانت انسان‌ها را در نظر گرفت چراکه مجازات هر فرد با توجه به مسئولیتی که دارند، متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه ما مسلمانان برای اینکه راه هدایت را پیدا کنیم، کافی است شخصیت پیامبر(ص) را بشناسیم، بیان کرد: قبل از به وجود آمدن دین مبین اسلام انسان‌ها از جهل و نادانی آن زمان به ستوه آمده بودند که با شناخت شخصیت منحصر به فرد رسول‌الله(ص) انتشار دین اسلام بین مردم به جدیت شکل گرفت.

ماموستا ایل‌بیگی افزود: اگر سرتاسر تاریخ زندگی پیامبر اکرم(ص) را مطالعه کنیم، صداقت و قاطعیت را خواهیم یافت، همین اخلاق کریمه پیامبر(ص) به ضمیمه جذابیت قرآن کریم باعث پیش رفت سریع اسلام شد.

وی هدف غایی از امر به معروف و نهی از منکر را خیرخواهی، شفقت و دلسوزی برای بندگان خدا برشمرد و یادآور شد: مسلمانان بااعتقاد و ایمان به آخرت و سرنوشت نهایی در برابر مردم احساس مسئولیت می‌کند. اما جامعه مدنی و غربی چنین نگرشی ندارند و معتقدند که انسان یک زندگی دنیوی و دارای حقوق هستند.

انتهای پیام
captcha