حجاب؛ بخشی از فرهنگ غنی مردم کردستان
کد خبر: 4157620
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

حجاب؛ بخشی از فرهنگ غنی مردم کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: حجاب و عفاف بخشی از فرهنگ غنی مردم کردستان است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان امروز، دوم مرداد در نشست با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: هدف دشمن از ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه، برهم‌زدن امنیت و آرامش خانواده‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در زمینه گسترش، حفظ و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند، افزود: مقام معظم رهبری نیز این مسئله را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی خودشان مطرح فرموده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در سطح جامعه گفت: حجاب و عفاف بخشی از فرهنگ غنی مردم کردستان است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

علی‌اصغر حسینی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان هم در این جلسه گفت: مسئله حجاب از گذشته تاکنون جزء جدانشدنی از فرهنگ غنی منطقه بوده و مستندات به‌دست‌آمده از گذشتگان نیز گواه بر این مسئله است.

وی افزود: مردم متدین استان کردستان از دیرباز با پوشیدن لباس کردی که جزء باحجاب‌ترین پوشش‌ها محسوب می‌شود خود را پوشانده‌اند و این نشان از پایبند بودن آنها نسبت به ریشه فرهنگ دینی و اصول ارزش‌های اسلامی و قومی آن‌ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه لازمه ایجاد پوشش و حجاب در جامعه، داشتن پایه‌های اعتقادی و بینشی است، افزود: حجاب و عفاف فقط مختص به بانوان نبوده و آقایان نیز باید محدوده خاصی برای پوششان قائل شوند تا این حریم به صورت دو طرفه حفظ شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان این نشست از فعالان حوزه حجاب و عفاف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha