برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در دهه معارف نماز و محرم
کد خبر: 4157945
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در دهه معارف نماز و محرم

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، برنامه‌هایی که برای ایام محرم و دهه معارف در این ستاد پیش‌بینی شده است را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: علاوه بر اینکه برنامه‌هایی را برای ایام محرم پیش‌بینی کرده‌ایم با توجه به اینکه در آستانه دهه معارف نماز قرار داریم، برنامه‌هایی را هم برای این ایام در نظر گرفته‌ایم و امید داریم که این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در طول ماه محرم با همکاری رادیو ملی زیارت استان مسابقه‌ای را تحت عنوان«یاران خورشید» طراحی کرده‌ایم که در حال اجراست، همچنین با هماهنگی‌هایی که صورت خواهد گرفت، برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در مسیرهای منتهی به حرم را خواهیم داشت و مردم عزاداری‌های خود را با اقامه نماز ظهر  به پایان می‌رسانند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تصریح کرد: در این ایام طرح «معراج» را خواهیم داشت که در راستای این طرح با دانشگاه فرهنگیان استان هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم تا آموزش‌های 16 ساعته‌ای به‌صورت کارگاهی با حضور اساتید متخصص حوزه نماز در قم و مشهد با محوریت شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز، نماز و خانواده و بسیاری از مباحث مربوط به نماز را برگزار کنیم.

سبحانی‌نیا گفت: برگزاری آموزش «نماز و رسانه» با همکاری خبرگزاری پانا به‌صورت کارگاهی که در این کارگاه‌ها از اساتید قم و مشهد استفاده خواهد شد. با توجه به اینکه هر ساله حدود ۷۰ تفاهم‌نامه از طریق وزارتخانه‌ها با موضوع نماز به استان‌ها ابلاغ می‌شود، بر همین اساس در حال ارزیابی عملکرد یکساله گذشته این ستاد هستیم تا بر اساس این عملکرد آن دسته از سازمان‌هایی که در این زمینه موفق بوده‌اند، تجلیل خواهند شد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: انتشار ویژه‌نامه الکترونیکی«یاران نماز» و برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب در دهه معارف نماز نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است. با هماهنگی که با حوزه علمیه خراسان صورت گرفته نیز بناست که در دهه «معارف نماز» کلاس‌های آموزشی نماز را برای طلاب برگزار کنیم که علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد اقامه نماز استان ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha