عاشورا تجسم اعتلای وجدان است
کد خبر: 4158196
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

عاشورا تجسم اعتلای وجدان است

در پیام مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به‌ مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) آمده است: عاشورا، مائده بزرگ روح انسان و در تداوم اعصار، تجسم اعتلای وجدان است.

مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل، چهارم تیر ماه پیام تسلیتی به‌ مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) منتشر کرد که متن پیام بدین شرح است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

عاشورا، مائده بزرگ روح انسان است در تداوم اعصار، تجسم اعتلای وجدان است در دادگاه روزگار، صلابت شجاعت انسان است در تجلّی گاه ایمان، تجلّی کعبه است در میقات خون.

نهضت حسینی(ع) و حادثه جانسوز عاشورا، آنچنان بر قلب‌ها تأثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن محرم، خون پاک شهیدان عظیم‌الشان کربلا، در رگ‌های تاریخ جوششی تازه می‌یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده‌تر و تشنگان حقیقت را شیفته‌تر می‌سازد.

محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشر است. ماه عزای حسینی، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر به معروف و نهی از منکر و ماهی است که باید از آن درس‌های زندگی را آموخت و واقعیت اسلام را دریافت و با عزاداری و تکریم آن تاریخ همیشه زنده عاشورا را یاد آور شد.

عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی رویداد عاشورا است.

اینجانب فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایشان را محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و تمامی همکاران خدوم و حسینی(ع) اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تسلیت عرض نموده و امید است با عنایت آن امام همام، ادامه‌دهنده واقعی بینش و نهضت حسینی(ع) باشیم.

انتهای پیام
captcha