مدیران تلاش بیشتری در تسریع نهضت ملی مسکن داشته باشند
کد خبر: 4158325
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

مدیران تلاش بیشتری در تسریع نهضت ملی مسکن داشته باشند

استاندار فارس با اشاره به روند اجرای نهضت ملی مسکن در این استان گفت: در شرایط کنونی برای تسریع در خانه‌دار شدن مردم جرأت، توان، انگیزه و تلاش مدیران نیاز است.

شورای مسکن استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 4 مردادماه در شورای مسکن استان، وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن را مورد بحث قرار داد و خواستار افزایش سرعت در اجرای پروژه‌های ساخت منازل مسکونی شد.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین به مردم خوب است اما نیازمند تدبیر و نظارت است، افزود: آیین‌نامه‌ای برای این موضوع تدوین شود و نحوه واگذاری، مسئولان نظارت، ساخت و حسن اجرای واگذاری در آن به صورت شفاف مشخص باشد.

استاندار فارس به اتمام بازنگری طرح هادی در یکی از استان‌ها اشاره کرد و افزود: همواره باید از تجربیات موفق سایر استان‌ها بهره برد؛ در شرایط کنونی برای تسریع در خانه‌دار شدن مردم جرأت، توان، انگیزه و تلاش مدیران نیاز است.

ایمانیه بر ضرورت توجه بیش از پیش به بافت‌های فرسوده تأکید کرد و ضمن اینکه مدیران را مکلف ساخت از ظرفیت این بافت‌ها برای احداث منازل مسکونی استفاده کنند، گفت: قبلاً مصوب کردیم مشکلات تعاونی‌های مسکن را حل کنید؛ در جلسه بعدی شورای مسکن استان گزارش اقدامات این مصوبه را ارائه دهید.

ایمانیه با اشاره بر اینکه در حوزه نظارت بر احداث منازل نهضت ملی جهش مسکن، اشتغال مهندسین جوان نیز مدنظر است، تصریح کرد: مکانیزم اجرای این موضوع در اختیار شماست اما بروکراسی اداری را بیش از پیش گسترش ندهید.

وی، اعتبارهای موجود، در کنار واریزی‌های مردم را قابل توجه عنوان کرد و گفت: نقدینگی موجود را در پروژه‌ها هزینه کنید تا سرعت اجرای این نهضت افزایش یابد.

ایمانیه، خط و نشانی هم برای برخی از شرکت‌های پیمانکاری کشید و گفت: به شرکت‌هایی که پیمانکار اجرای این طرح‌ها بوده‌اند و در مقابل انجام تعهدات دولت تاکنون شروع به کار نکرده‌اند اخطاریه دهید؛ در صورت عدم آغاز به کار در هیچ یک از پروژه‌های استان اجازه فعالیت نخواهند داشت.
استاندار فارس تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی برای همه پروژه‌ها و سایت‌ها اعلام شود و قرارگاه مسکن استان با حساسیت آن را رصد و موضوعات را با جدیت پیگیری کند.

وی در ادامه موانع و مسائل پیش روی اجرای دقیق و سریع طرح نهضت ملی جهش مسکن را در دو دسته استانی و کشوری تقسیم کرد و افزود: مسائل کشوری را بنده در جلسه شورای عالی مسکن کشور که با حضور ریاست جمهور برگزار می‌شود مطرح خواهم کرد؛ در جلسات شورای مسکن استان صرفاً موانع و مسائل مربوط به فارس را مطرح کنید تا برای حل آنان تدبیر شود.

انتهای پیام
captcha