یادواره شهدای روستای «دادوکلا» ساری برگزار شد
کد خبر: 4158390
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

یادواره شهدای روستای «دادوکلا» ساری برگزار شد

یادواره ۱۱ شهید روستای دادوکلا در هشتمین روز محرم در دودانگه ساری برگزار شد.

حجت الاسلام علی محی الدین

به گزارش ایکنا از مازندران، یادواره ۱۱ شهید روستای دادوکلا و عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا در هشتمین روز محرم در بنافت دودانگه ساری برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن، سینه‌زنی شهادت ابا عبدالله الحسین(ع)، دکلمه، شعر و دل نوشته توسط برادر شهید طالبی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محی الدین، از مبلغان اعزامی قم، با بیان اینکه شهدا دو دسته‌اند گفت: دسته‌ای از شهدا جان خود را در راه خدا معامله و از دنیا به نزد خداوند پر گشودند و روزی می خورند و عده ای شهید زنده که از آمال خود برای زنده نگه داشتن پرچم اسلام و راه امیرالمؤمنین(ع) و حسین بن علی(ع) گذشتند، جانباز شدند و خانواده‌هایشان با صبر و تحمل سختی‌ها و سرزنش‌ها در این مسیر ادامه دهنده راهشان هستند.

وی پیام شهدا را زنده نگه داشتن راه انبیا و اولیاء خواند و از برخی ناهنجاری‌های بین جامعه اعم از مردم و مسئولان انتقاد کرد و افزود: امروز در دنیایی که بی‌دینی ابتذال و بی عفتی بیداد می‌کند، روح اسلام بلند است.

محی‌الدین نقش بسیاری از کشورهای به اصطلاح مسلمان را در از بین بردن اسلام اصیل نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: هر جا که پرچم اسلام بلند است نمی‌توان آن را مسلمان دانست.

مبلغ اعزامی قم در پاسخ به سؤال برخی مبنی بر روابط با آمریکا به منظور دستیابی به رفاه و زندگی گفت: روزهای سخت گذراست، کاری که لشکر یزید با ابا عبدالله(ع) و خانواده آنان داشتند امروز نسل یزیدیان مقابل نظام ما دارند.

قرائت وصیت‌نامه شهدای روستای دادوکلا از دهستان بنافت دودانگه ساری پایان بخش این آیین شهدایی بود.

انتهای پیام
captcha