عاشورا یک رودخانه پرشتاب و پیوسته در حرکت است
کد خبر: 4158480
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

عاشورا یک رودخانه پرشتاب و پیوسته در حرکت است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه عاشورا و دستگاه حسینی یک رودخانه پرشتاب و پیوسته در حرکت است، گفت: ابتدای عاشورا سال ۶۱ هجری بود و نقطه غایی عاشورا منجر شدن به ظهور حضرت(عج) خواهد بود.

مراسم تاسوعا در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان ظهر امروز پنجم مردادماه در جمع عزاداران نمازگزار تاسوعای حسینی در مصلی شهرکرد با اشاره به اینکه عاشورا یک ابتدا و یک انتها دارد، اظهار کرد: ابتدای عاشورا سال ۶۱ هجری بود اما پرسش اینجاست که غایت و منتهای آن کجاست و پاسخ آن است که نقطه غایی عاشورا منجر شدن به ظهور حضرت(عج) خواهد بود. 

وی با ذکر اینکه عاشورا از روز وقوع تا امروز همچون رودی جریان دارد، ادامه داد: دستگاه حسینی یک رودخانه پرشتاب و پیوسته در حرکت است تا به مقصد نهایی برسد؛ امروز ما در مرحله نزدیک ظهور قرار داریم و قرائن می‌گویند که ما اکنون در حال تمرین برای پذیرفتن حجت خدا هستیم. 

نکونام بیان کرد: امروز ما در عصر غیبت در جامعه اسلامی و تحت ولایت نائب امام عصر(عج) در حال تمرین هستیم تا در سیر به سمت ظهور و در برابر حجت خدا مؤمن و مهربان باشیم و آنچه حضرت می‌فرمایند بدون چون و چرا لبیک بگوییم. 

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه محافل عزای حسینی همه راه گشودن این مسیر است، افزود: این سیاه‌پوش شدن‌ها و سینه‌زنی‌ها، نوحه‌ها و اشک‌ها برای واقعه رویایی ظالم و مظلوم نیست که در سال ۶۱ هجری رخ داد؛ درواقع باید به این معرفت دست یابیم که عاشورا و برپایی محافل عزاداری و پاسداشت این ایام قرار است ما را به کجا برساند و این مهم باید سبک فکری و سبک زیست ما در دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) باید باشد. 

نكونام تصریح کرد: مکتب عاشورا در طول تاریخ باعث دینداری و تضمین بهشت برای بشریت شده است و لذا مشاهده می‌کنیم که مردم مؤمن در این ایام در تکاپو هستند و خرج می‌کنند و همواره تلاش دارند و هر کاری می‌توانند می‌کنند تا شتاب رود بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha