پیام سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل در پی درگذشت حاج اسماعیل خوشنویس
کد خبر: 4158798
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

پیام سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل در پی درگذشت حاج اسماعیل خوشنویس

در پی رحلت مفسر برجسته قرآن، حاج اسماعیل خوشنویس،‌ سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل پیام تسلیتی صادر کرد.

مرحوم حاج اسماعیل خوشنویشبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسحاق رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان، ششم مرداد، در پی درگذشت حاج اسماعیل خوشنویس پیام تسلیتی صادر کرد که متن این پیام تسلیت به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عمربسیار  بباید پدر پیرفلک را
که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

با اندوه فراوان، رحلت اندیشمند فاضل حاج اسماعیل خوشنویس را به خانواده اهل علم و فضل خوشنویس و عموم مردم شریف  اردبیل تسلیت می‌گویم. استاد حاج اسماعیل خوشنویس معلمی وارسته و استادی فراتر از زمان خود در عرصه علمی، دین‌شناسی و زمان‌شناسی بود. در دوران طاغوت به تاسی از نهضت خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، مبارزی دلیر با موضع گیری‌های  انقلابی بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، منتخب شایسته مردم اردبیل در اولین دوره مجلس شورای اسلامی شد و در این کسوت به تمام معنی در تراز با آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی جلوه گر شد. 

زیست زاهدانه آن شخصیت فرزانه، در دوران زندگی و به‌خصوص در دوران مسئولیتشان و آلوده نشدنشان به آفت‌های قدرت و صلابت ایمانشان در تمام دوران زندگی، از ایشان الگویی تمام‌عیار و اسوه‌ای نیکو ساخت. هنر آن استاد تمام‌عیار در تدریس و دانش عمیق و خروشان ایشان و لذت کلاس‌های درس او برای شاگردانش فراموش نشدنی است.

بدون تردید، منش علمی، فرهنگی و سیاسی ایشان الگویی حیات‌بخش برای فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هست. از خداوند رحمان، به حرمت تاسوعا و عاشورای حسینی، علو درجات ایشان را در عالم بقا، خواهانیم.
یادشان گرامی و ماندگار و راهشان پر رهرو باد. ان‌شاء‌الله

اسحاق رسولی 
سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل»

انتهای پیام
captcha