محصول اطلاع‌رسانی اقدامات دولت امیدآفرینی در جامعه باشد
کد خبر: 4159352
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

محصول اطلاع‌رسانی اقدامات دولت امیدآفرینی در جامعه باشد

استاندار یزد با بیان اینکه محصول اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده توسط دولت باید امیدآفرینی در جامعه باشد گفت: خدمات و اقدامات در حال انجام دولت در اوج اخلاص به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، هشتم مردادماه در نشست ستاد استانی هفته دولت، با اشاره به دشواری‌های جهاد تبیین با وجود شگردهای گوناگون عملیات روانی دشمن گفت: باید در این شرایط سخت نیز خدمات و اقدامات در حال انجام دولت را در اوج اخلاص به مردم اطلاع‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه محصول اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده توسط دولت باید امیدآفرینی در جامعه باشد اظهار کرد: ضمن بیان موانع و مشکلات در اجرای پروژه‌های عمرانی برای مردم، اقدامات کلان دولت نیز تشریح شود.

فاطمی با اشاره به منتفع شدن عموم مردم از تمامی اقدامات در حال انجام در استان نظیر پروژه‌های انتقال آب، احداث بزرگراه، مراکز درمانی و... بیان کرد: باید ضمن ترسیم فضای کلی از وضعیت سابق، موانع پیش رو و اقدامات در حال انجام، کوتاهی‌های احتمالی و خدمات انجام شده در این دولت نیز به دقت بیان شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده است افزود: بخشی از تورم استان به واسطه افزایش نقدینگی ناشی از هزینه کرد این بودجه در پروژه‌های عمرانی ایجاد شده است.

فاطمی از ساختار اقتصادی استان به عنوان یکی دیگر از دلایل تورم بالا در استان یزد نام برد و گفت: ساختار اقتصادی مهاجرپذیر یزد که محصول چهل سال سیاست‌گذاری اقتصادی است، در افزایش نرخ تورم استان تأثیرگذار بوده است.

استاندار یزد با اشاره به نقش گروه مسکن در نرخ تورم استان یادآور شد: در استان مهاجرپذیر یزد برای حدود یک دهه ساخت‌وساز متوقف شده و طبیعتاً با افزایش فشار تقاضا، قیمت زمین و اجاره بهای مسکن رشد چشمگیری خواهد داشت. اثر تورمی این اقدام در یک استان مهاجر فرست کاملاً با استان یزد متفاوت خواهد بود و این مسئله‌ای است که باید برای مردم بیان شود.

فاطمی به کیفیت بالا و تعرفه‌های ارزان پزشکی در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر اشاره و عنوان کرد: با ورود سیل متقاضیان خدمات درمانی به استان به دلیل تعرفه‌های ارزان، هرگونه افزایش قیمت خدمات پزشکی منجر به تورم خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان یزد به دلیل ساختار اقتصادی آن همواره بالا بوده است، گفت: از سوی دیگر صحبت از رکوردشکنی یزد در تورم، به هیچ عنوان دقیق نیست چرا که تفاوت نرخ تورم استان‌ها بسیار ناچیز و تنها حدود هشت درصد است.

فاطمی با اشاره به قیمت نان در استان به عنوان یکی از ارزان‌ترین استان‌های کشور توضیح داد: سیاست استان در پنج سال اخیر قرار گرفتن در بین استان‌های ارزان قیمت بوده و اکنون هر اقدامی در جهت واقعی‌سازی قیمت نان، اثر خود را بر روی نرخ تورم خواهد گذاشت.

وی به برخی از اقدامات بی‌سابقه دولت سیزدهم در طول ۴۵ سال گذشته اشاره و بیان کرد: اختصاص ۲۰۰ مترمربع زمین به هر فرد واجد الشرایط، تحویل زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزندی‌، مسکن رایگان برای خانواده‌های دارای چهار قلو و زمین برای چهار فرزندی‌های زیر ۲۰ سال، از جمله اقدامات بی‌نظیر این دولت است.

فاطمی به تشریح بخشی از اقدامات کلان دولت در استان پرداخت و یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌ ۲۰۰ میلیون یورویی در طرح توسعه فولاد آلیاژی و ۱.۲ میلیارد یورویی در مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد و اجرای خط انتقال آب در شهرستان میبد با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره به آغاز به‌کار دوباره معادن انرژی اتمی استان بیان کرد: ۱۰ درصد فروش معادن انرژی اتمی به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی به اجرای ابر پروژه خط انتقال آب دریا به استان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های راه‌سازی در استان طی سال‌های اخیر به دلایل مختلف متوقف بوده است، تصریح کرد: دوبانده کردن جاده طریق الرضا نیازمند ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در این زمینه در حال استفاده از ظرفیت صنایع استان هستیم.

استاندار یزد در پایان گفت: لازم است تا مردم در جریان اقدامات در حال انجام و همچنین موانع و مشکلات اجرای پروژه‌های کلان دولت قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha