قیام امام حسین(ع) به ما بصیرت و آگاهی بخشید
کد خبر: 4159431
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
آیت‌الله علما:

قیام امام حسین(ع) به ما بصیرت و آگاهی بخشید

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک معجزه الهی است، گفت: از برکات قیام امام حسین(ع) بصیرت‌افزایی است و لذا قیام ایشان به ما بصیرت و آگاهی بخشید.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز در مراسم عزداری محرم در دانشگاه رازی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) با بیان اینکه دستگاه امام حسین(ع) یک دستگاه استثنایی است و چیزی شبیه معجزه است، اظهار کرد: حضور و میزان جمعیت که خودجوش و با عشق و علاقه به امام حسین(ع) جمع می‌شوند و با ایثار برای حضرت عزاداری می‌کنند در عالم بی‌نظیر است و قیام امام حسین(ع) معجزه الهی است و از برکات قیام آن حضرت بصیرت افزایی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه کتاب قانون امام سجاد(ع) که بسیار قابل توجه است و شروح بسیاری بر آن نوشته شده و اصلا یک منشور انسان‌سازی است، افزود: این امر از اندیشه بلند مقدار عصمت نشأت گرفته و اگر بتوانیم دستورات آن را سرلوحه زندگی قرار دهیم برای دنیا و آخرت ما کفایت می‎‌کند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه عظیم آفرینش همه ما را به خیر و سعادت دعوت می‌کند، گفت: فطرت ما به خیر خلق شده، در این سالیانی که بر انسان گذشته مواهب خوب همواره خوب و مورد تکریم بوده است و بدی و شر همواره مذموم بوده، لذا خداوند ما را به خیر محض دعوت کرده و اساس خلقت ما را بر همین منوال قرار داده است.

آیت‌الله علما تصریح کرد: بدانیم واعظ درون مهم است، زیرا امام سجاد(ع) می‌فرمایند در درون ما واعظی است که پیوسته ما را به خیر و رستگاری دعوت می‌کند، زیرا اگر واعظ در درون خودمان نداشته باشیم علامه دهر هم باشیم به انسانیت نزدیک هم نمی‌شویم، زیرا اصل و اساس خلقت بر خیر و برکات و راستی است لذا باید مراقب باشیم آن را خراب نکنیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: هر روز اعمال و رفتار خود را محاسبه کنیم و یله و رها نباشیم، زیرا همه چیز در دین هست که همه ما را در رسیدن به اوج انسانیت یاری می‌رساند لذا باید محاسبه کنیم خود را، زیرا محاسبه کردن مقدمه‌ای برای حسابرسی آخرت است.

وی به رفتار حضرت اباالفضل العباس(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت اباالفضل(ع) نمونه اعلای بصیرت بودند، زیرا امام صادق(ع) می‌فرمایند عمویم عباس با بصیرت بود لذا قیام امام حسین(ع) به ما بصیرت داد و آگاهی بخشید.

آیت‌الله علما اظهار کرد: قدرت تصمیم‌گیری درست و منطقی از برکات بصیرت است و از برکت همین بصیرت است که امروز در دنیا مطرح هستیم و با تأسی به بصیرت است که امروز ابر قدرت هستیم و دنیا روی ما حساب می‌کند.

انتهای پیام
captcha