جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در مشگین‌شهر
کد خبر: 4159639
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در مشگین‌شهر

رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در شهرستان مشگین شهر زکات جمع‌آوری شده است.

پرداخت زکات در مشگین‌شهربه گزارش ایکنا از اردبیل، احمدعلی محب، رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر، نهم مردادماه، با اعلام این خبر تصریح کرد: این میزان زکات شامل زکات واجب، مستحبی و فطریه است که تا کنون در شهرستان مشگین‌شهر و با همکاری اهالی مومن و متدین مشگین‌شهر جمع‌آوری و صرف امور خیریه و کمک به مستمندان و نیازمندان شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان با همراهی تولید کنندگان بخش کشاورزی، دامداران و روستاییان جمع‌آوری شده بود، گفت: بخش عمده‌ای از این زکات صرف رسیدگی به فقرا و نیازمندان شده است.

محب بیان کرد: امسال سهیمه پیش‌بینی شده برای این شهرستان در حوزه جمع‌آوری زکات ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که پیش‌بینی می‌کنیم حتی بالاتر از این رقم جمع‌آوری زکات واجب و مستحبی اهالی مشگین‌شهر را شاهد باشیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر افزود: در ایام برداشت محصولات در مشگین‌شهر، ۷ تن گندم با همراهی ضابطان و تلاشگران حوزه زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد تا با تبدیل این محصول به ارقام ریالی، بتوان در حوزه‌های مختلف مبالغ به دست آمده را صرف پروژه‌های عام‌المنفعه و رسیدگی به مشکلات فقرا کرد.

وی گفت: یک هکتار باغ نیز توسط یک باغدار خیر و نیکوکار مشگین‌شهری به کمیته امداد اهدا شده که فرایند تولید و برداشت محصولات این باغ را به عنوان منابع زکات محسوب می‌کنیم. محب ادامه داد: ۸ تن میوه سیب نیز در روز‌های گذشته به عنوان زکات باغداران به نیت اطعام حسینی به کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر اهدا شد تا این میزان محصول در بین مددجویان کمیته امداد توزیع شود.

انتهای پیام
captcha