خدمت‌رسانی 1331 مرکز عملیاتی امداد و نجات به زائران اربعین حسینی
کد خبر: 4159882
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
فرماندە قرارگاه مرزی اربعین هلال احمر خبر داد:

خدمت‌رسانی 1331 مرکز عملیاتی امداد و نجات به زائران اربعین حسینی

فرمانده قرارگاه مرزی اربعین حسینی جمعیت هلال احمر گفت: یک هزار و ۳۳۱ مرکز عملیاتی امداد و نجات کل کشور وظیفه‌ خدمات‌رسانی در اربعین حسینی امسال را عهده‌دار هستند.

دیدار رئیس امداد و نجات هلال احمر کشور با مسئولان اقلیم کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، در دیدار رئیس سازمان امداد و نجات کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با مسئولان سیاسی و کنسولی اقلیم کردستان عراق راهکارهای ارائه‌ خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بابک محمودی حاجی‌آبادی، فرمانده قرارگاه مرزی اربعین حسینی جمعیت هلال احمر امروز، 11 مردادماه در این دیدار گفت: مسئولیت ارائه خدمات امدادی ایام اربعین حسینی در نوار مرزی غرب کشور بر عهده‌ سازمان امداد و نجات قرار داشته و در این سفر هماهنگی‌های لازم در خصوص ارائه مناسب خدمات امدادی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت گرفت.

وی افزود: امسال مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین قرارگاه‌های اصلی سازمان امداد و نجات به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهند و پوشش امدادی صفر مرزی، نوار مرزی و اولیه‌ پیش بیمارستانی از جمله خدمات ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر در این ایام است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه این طرح به مدت ۲۲ روز از ۲۷ مردادماه تا ۱۸ شهریورماه سال جاری اجرا شده و در صورت لزوم تمدید خواهد شد، بیان کرد: یک هزار و ۳۳۱ مرکز عملیاتی امداد و نجات کل کشور وظیفه‌ خدمات‌رسانی در اربعین حسینی امسال را عهده‌دار هستند.

وی افزود: ۳۴ مرکز هماهنگی و کنترل عملیات، ۱۸ مرکز امداد هوایی، ۱۰ قرارگاه مرزی، ۴ قرارگاه برون‌مرزی، ۱۸۶ پست درون‌مرزی و برون‌مرزی، ۶۲۲ پایگاه پشتیبان و ۴۵۷ شعبه پشتیبان، مراکز عملیاتی سازمان امداد و نجات کشور را در مراسم اربعین تشکیل می‌دهند.

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه امسال به مانند سال گذشته مرز باشماق مریوان آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است، افزود: سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز باشماق مریوان عازم کربلایی معلی شده و جمعیت هلال احمر استان کردستان آمادگی کامل دارد که با تمام امکانات خود به ارائه‌ خدمت به زائران اربعین حسینی بپردازد.

وی در پایان یادآور شد: امسال ۳۸ پایگاه ثابت، سیار، موقت و پشتیبان جمعیت هلال احمر کردستان از ۲۷ مردادماه برای ارائه خدمات به زائران حسینی آماده ارائه خدمات امدادی هستند.

انتهای پیام
captcha