روستای «دره‌کی»؛ الگوی مشارکت مردمی در تعلیم و تربیت
کد خبر: 4160171
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶

روستای «دره‌کی»؛ الگوی مشارکت مردمی در تعلیم و تربیت

مردم روستای «دره‌کی» سند زمین یک میلیاردی را در اختیار آموزش و پرورش سروآباد قرار دادند.

خیرین مدرسه‌ساز روستای دره‌کی

به گزارش ایکنا به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش کردستان، اهالی روستای «دره‌کی» در شهرستان سروآباد، با نیت خیر خود در امر مدرسه‌سازی پیش‌قدم شده و قطعه زمینی را برای ساخت مدرسه برای روستا به آموزش‌و‌پرورش واگذار کردند.

اعضای شورای اسلامی و جمعی از اهالی روستای دره‌کی با حضور در دفتر محمدعلی جهانی، مدیر آموزش و پرورش سروآباد، سند زمین ۲ هزار متر‌مربعی را در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار دادند.

اهالی روستا با دغدغه‌ای که برای مدرسه‌سازی داشته و نیازی که احساس می‌کردند و همچنین با پیگیری‌های فرماندار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز؛ هزینه بالغ بر یک میلیارد تومانی زمین را به مالک آن پرداخته و با این کار، چراغ احداث مدرسه در دره‌کی را روشن کردند.

جهانی، مدیر آموزش و پرورش سروآباد این حرکت را مصداق صدقه جاریه خوانده و در دیدار با نمایندگانی از اهالی روستا، آن را تحسین کرد. همچنین پیگیری ها اولیه از طریق اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان جهت ساخت مدرسه در روستای دره‌کی شروع شده است.

یادآور می‌شود؛ دره کی به جهت بافت گردشگری خود از چند سال پیش محل مهاجرت معکوس از شهر بوده و فزونی جمعیت، سبب نیازمندی آن به مدرسه دیگر شده است.

انتهای پیام
captcha