کتب دینی جزو پنج انتخاب اول کتابخوانان است
کد خبر: 4160695
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴

کتب دینی جزو پنج انتخاب اول کتابخوانان است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به استقبال خوب اعضا از کتب دینی و مذهبی، گفت: کتب دینی جزو پنج انتخاب اول مردم کتابخوان بوده و کتاب‌های داستانی و رمان‌های عامه‌پسندِ غالباً ایرانی در صدر علایق کتابخوانان قرار دارد.

احمد فرهادی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌ ها

احمد فرهادی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص جزئیات فعالیت‌ و ارائه خدمت کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و کارکردهای کتابخانه‌ها، امانت کتاب است که البته در کنار این‌ رسالت ذاتی، خدمات دیگری از قبیل برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های ادبی، رونمایی و نقد کتاب با حضور نویسندگان استانی و کشوری به مراجعه‌کنندگان عرضه‌ می‌شود.

وی تصریح‌ کرد: با توجه به آمار 1401، خریداری و توزیع 36 هزار کتاب و 22 هزار نشریه و اهدای 35 هزار جلد کتاب توسط مردم در سال گذشته به ثبت رسید که در مجموع قریب به 100هزار کتب و نشریات به منابع کتابخانه‌های استان افزود شد. در مقوله خریداری کتب، ابتدا نظرات و نیازهای اعضای کتابخانه جمع‌آوری و احصا می‌شود تا حتی‌الامکان پاسخگوی مراجعات مخاطبان با سلایق و سطح سوادی مختلف باشیم. 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به استقبال بسیار خوب از کتب دینی و مذهبی، گفت: با توجه به جمعیت 44 هزار نفری اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان، به‌طور متوسط بین 40 تا 45 هزار امانت کتاب داریم. کتب مذهبی و دینی در رده‌بندی 200 کتابخانه‌ای قرار گرفته‌ که یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های کتابخانه را با استقبال خوب مراجعه‌کنندگان، به خود اختصاص داده‌ است.

فرهادی در ادامه افزود: کتب دینی جزو پنج انتخاب اول مردم کتابخوان قرار دارد و کتاب‌های داستانی و رمان‌های عامه‌پسندِ غالباً ایرانی در صدر علایق کتابخوانان قرار دارد، به‌عنوان نمونه در سال‌ گذشته، کتابی با عنوان «بامداد خمار» اثر فتانه حاج سیدجوادی بیش‌ترین امانتی را در سطح کتابخانه‌ها به خود اختصاص داده‌ بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری در خصوص جشنواره کتاب‌خوانی رضوی امسال، تصریح کرد: دوازدهمین دوره این جشنواره تا یکم مهرماه ادامه دارد و این رویداد فرهنگی برای چهار گروه‌ سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال در سه‌ بخشِ فردی، خانوادگی و گروهی طراحی شده‌ است. 

وی در ادامه گفت: جشنواره کتاب‌خوانی این‌ دوره در دو قالب هنری و کتابخوانی برگزار می‌شود که رشته‌های بخش هنری شامل هنرهای دیجیتالی، هنرهای تجسمی، خلق اثر در قالب داستان و سرودن شعر و ... است و در بخش کتاب‌خوانی رشته‌هایی از قبیل روخوانی کتاب یا شعر توسط کودکان و طراحی سؤالات چهارگزینه‌ای بسته به گروه سنی و منابع مطالعاتی معین در هر گروه سنی، برای علاقه‌مندان و رقابت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

فرهادی در پایان به آمار شرکت‌کنندگان و منتخبان جشنواره کتابخوانی رضوی در سال 1400 پرداخت و گفت: 26 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی 1400 از استان حضور داشتند، 365 نفر از منتخبان در سطح استان تجلیل شدند و همچنین منتخبان کشوری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر یزد مورد تقدیر قرار‌ گرفتند. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی razavi.samakpl.ir مراجعه و نسبت به ارسال آثار خود در جشنواره اقدام‌‌ کنند.

انتهای پیام
captcha