توهین و تحقیر با هیچ فردی قابل قبول نیست
کد خبر: 4160955
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

توهین و تحقیر با هیچ فردی قابل قبول نیست

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نگاه بنده در استان به افراد بی‌حجاب و یاضعیف الحجاب سه نگاه انسانی، شهروندی و حقوقی است، گفت: در نگاه انسانی توهین و تحقیر به هیچ فردی قابل قبول نیست.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 16 مرداد در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: در حوزه کاری خود برای چهار گروه ماموستایان و روحانیون اهل سنت استان، علمای اهل تشیع کردستان، نخبگان و دانشگاهیان و اقشار ضعیف جامعه خدمات ارائه می‌دهیم که در نشست‌های مختلف برگزار شده با این اقشار در تلاشیم برنامه‌های منسجمی را برای این قشر برگزار کنیم.

وی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان و استان افزود: آتش سوزی جنگل‌ها نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا رخ می‌دهد ولی اهمال و کم‌کاری‌های احتمالی در رابطه با اطفای حریق جنگل‌های مریوان پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: مرز مریوان وسیع بوده و رفت و آمدهای زیادی دارد و اینکه اگر تعمد و اهمالی در این بخش وجود داشته باشد، قابل بررسی است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد شفاف‌سازی در بخش هزینه کرد 52 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده استان ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار بود که طی سال گذشته 39 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شود که با توجه همکاری خیرین این میزان به 52 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه کمیته امداد استان کردستان دو هزار میلیارد تومان است که نسبت به زکات جمع‌آوری شده رقمی بسیار بالاتر است، گفت: از مبلغ زکات جمع‌آوری شده 35 میلیارد تومان مربوط به زکات فطره، سه میلیارد و 400 میلیون تومان زکات غلات، زکات مال‌التجاره 7 میلیارد تومان و مابقی در سایر حوزه‌ها‌ست. این پول‌های جمع‌آوری شده توسط خود و معتمدین هزینه و کمیته امداد تنها گزارش آن را ثبت کرده است.

وی در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: بنده در روز اول حضور در استان معاهده کردم به عنوان کاندیدا در هیچ یک از انتخابات استانی شرکت نخواهم کرد و معتقدم رقابت سالم باید بین استانی باشد چراکه با وجود تمام تلاش خود برای خدمتگزاری به مردم کردستان کم‌ می‌آوریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: استراتژی ما در انتخابات مجلس باز شدن فضا برای ورود تکثرها و تنوع‌های انتخاباتی است و ما نشست‌ها و جلساتی را با گروه‌ها و افراد مختلف برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: ما از حضور هر کسی که بتواند تنور انتخابات را داغ کند تا سلیقه‌های مختلف بتواند نفرات مورد نظر خود را به عنوان وکیل برگزیند، استقبال خواهیم کرد.البته نوع کار بنده دخالت در کار دیگر دستگاه‌ها نیست اما تلاش می‌کنیم این فضا بازتر و متنوع‌تر باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: به نظر بنده در واقع مردم با دیدن نفرات متعدد به راحتی می‌توانند فرد وکیل خود را انتخاب می‌کنند و این امر موجب پرشورتر شدن انتخابات خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: نگاه بنده در استان به افرادی که بی‌حجاب و یاضعیف الحجاب هستند سه مقوله بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: نگاه بنده به این افراد نگاه انسانی است لذا اجازه نداریم که هیچ فردی را مورد توهین و یا تحقیر قرار دهیم اما امروزه می‌بینیم که با امران به معروف چه برخوردهای ناشایستی می‌شود.

وی نگاه دوم به افراد کم‌حجاب یا ضعیف الحجاب را نگاه شهروندی دانست و افزود: نگاه سوم یک نگاه حقوقی است چراکه این افراد قانون کشور را اجرا نمی‌کنند لذا باید در قالب نشست‌هایی بحث و تبیین برای آنان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان با تأکید بر اینکه مطلب نزدن بهتر از مطلب ضعیف است، یادآور شد: داشتن حس دلسوزی، اقدام برای حل مشکل، فریادرس مردم بودن، تولید محتوا، تحلیل مسائل روز و نگاشتن مقاله‌های پرمحتوا از توصیه‌های بوده که جامعه رسانه‌ای استان باید آن را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha