دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4161370
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در گلستان اجرا می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان از اجرای دهه فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی و معارف نماز در بازده زمانی 21 مرداد الی 30 مرداد در استان خبر داد.

قاسم محمدی مسئول ستاد اقامه نماز گلستانقاسم محمدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان گفت: به منظور افزایش علاقمندی مردم به نماز و ترویج فرهنگ قرآنی‌، 21 مرداد الی 30 مرداد دهه فرهنگی ترویج معارف نماز اجرا می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان به معرفی 10 الگوی موفق به عنوان طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانه در رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی مدیریت مساجد، برگزاری ویژه برنامه‌های میزگرد تخصصی نماز در مراکز صدا و سیمای استان‌ها با موضوع بیان کارکردهای نماز و مساجد، برگزاری نشست‌های نماز و پاسخگویی به شبهات نماز جوانان «در قالب طرح اوقات فراغت مساجد» از جمله فعالیت‌های آموزشی این دهه است.

محمدی به نقش مؤثر تببین پرداخت و اظهار کرد: تبیین جایگاه معنوی مسجدالاقصی و بررسی نقش مقاومت اسلامی و ملت فلسطین و جهان اسلام در آزادی قدس شریف، تببین دستاوردهای 30 ساله ستاد اقامه نماز استان از طریق رسانه‌های خبری، تبیین برنامه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات سال 1402 از طریق رسانه‌های خبری ستاد اقامه نماز استان برخی دیگر از فعالیت‌های این ستاد در این دهه بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان با هدف تقویت فرهنگ نماز و جذب افراد به پریایی هرچه با شکوه‌تر نماز تجلیل از اقشار و گروه‌های مؤثر در مساجد را یکی از برنامه‌ها دانست وگفت: رونمایی از کتابخانه تخصصی نماز در تعدادی از ستادهای اقامه نماز استان‌ها، برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات نماز در استان، اهدا کتب تخصصی نماز با 50 درصد تخفیف به کانون‌های متقاضی فرهنگی هنر مساجد از برنامه‌های مدون این دهه توسط ستاد اقامه نماز استان است.

وی ضمن تاکید بر نزدیک شدن به ایام اربعین به آغاز طرح سازماندهی و بهسازی مساجد طریق کربلا (محورهای مواصلاتی تردد زائران اربعین حسینی) اشاره کرد وگفت: برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی نماز، آغاز فراخوانی سی امین اجلاس سراسری نماز و تشکیل جلسات هیات‌های اندیشه ورز نماز ادارات کل آموزش و پرورش از دیگر فعالیت‌هایی که در این دهه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha