فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت مشکل اصلی امروز ‌جامعه است
کد خبر: 4161998
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت مشکل اصلی امروز ‌جامعه است

استاندار کردستان ایجاد گفتمان مهارت‌آموزی را از دیگر ضروریات جامعه امروز ذکر کرد و گفت: خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت مشکل اصلی جامعه امروز است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان  امروز، 21 مرداد در نشست شورای مهارت استان کردستان گفت: مشکل امروز جامعه ما خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت است که متأسفانه جذب این افراد به جهت عدم مهارت و تخصص لازم در بازار کار با مشکل مواجه شده است که آموزش‌های مهارتی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند راهکاری مناسب برای عبور از این چالش باشد.

وی افزود: خوشبختانه آمار نشان می‌دهد زندانیانی که در طول دوران محکومیت خود نسبت به فراگیری حداقل یک مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان‌های سطح استان اقدام کرده‌اند، آمار برگشت‌پذیری بسیار پائین‌تری نسبت به سایرین دارند که همین امر خود موید نقش آموزش‌های مهارتی در جذب در بازار کار دارد.

استاندار کردستان ایجاد گفتمان مهارت‌آموزی را از دیگر ضروریات جامعه امروز ذکر و بیان کرد: خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت مشکل اصلی جامعه امروز است.

وی در پایان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به فرهنگ‌سازی لازم در خصوص مهارت‌آموزی و ضرورت کسب مهارت توسط افراد جویای کار بویژه جوانان کردستانی اقدام و گفتمان مهارت‌آموزی را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه مبدل کنند.

انتهای پیام
captcha