۱۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد واگذار می‌شود
کد خبر: 4162003
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
همزمان با هفته دولت؛

۱۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد واگذار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به آماده‌سازی 1800 واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری در هفته دولت گفت: همچنین ۴۰۰ واحد دیگر تاکنون تکمیل شده که در مجموع ۲۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

محمدجواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدجواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، امروز، 21 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به گسترش فعالیت‌های عمرانی در دولت سیزدهم گفت: در زمینه نهضت ملی مسکن، اقدامات زیادی انجام شد که ویلاسازی در قالب این واحدها، به عنوان الگو از استان یزد به کشور معرفی شد.

وی با اشاره به آماده‌سازی 1800 واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری در هفته دولت اظهار کرد: همچنین ۴۰۰ واحد تاکنون تکمیل و تا هفته دولت به متقاضیان تحویل می‌شود و در مجموع ۲۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به اینکه در بخش مسکن تعهد استان ۵۴ هزار واحد است که در چهار سال باید انجام شود افزود: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در این حوزه ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۹ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شده‌اند، لذا افزایش واحد برای پاسخگویی به همه متقاضیان تأیید شده، مورد نیاز است و تأمین زمین برای آن در حال پیگیری است تا همه واجدان شرایط از این طرح برخوردار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح 311 پروژه در هفته دولت خبر داد که در قالب 450 ریز پروژه با اعتباری بالغ بر 26 هزار و 700 میلیارد تومان اجرایی شده است .

وی با اشاره به اینکه در دو سال اوج فعالیت ویروس کرونا که مراودات اجتماعی را تحت تأثیر قرار داد، بر عملکرد همه بخش‌های اقتصادی تأثیر داشت و شرکت‌های حمل و نقل نیز در این مدت ضرر زیادی متحمل شدند گفت: هنوز هم تحت تأثیر اثرات این اپیدمی هستیم و بخش از ناوگان را از دست داده‌ایم و برخی فعالان این بخش شغل خود را عوض کردند و حوزه حمل و نقل دچار کمبودهایی شد، همچنین در زمینه ریلی و هوایی نیز تحریم‌ها بر مشکلات این بخش افزوده است.

ابوالحسینی ادامه داد: در نوروز امسال تعداد مسافر استان به میزان سال‌های قبل از کرونا رسید و این امکان فراهم شد تا دوباره شاهد رونق فعالیت گردشگری و حوزه حمل و نقل باشیم که همین موضوع باعث شد، خرید وام برای اتوبوس‌های بین شهری و همچنین تأمین ملزومات ریلی و نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در پاسخ به سؤالی در زمینه سرویس مدارس و رفع مشکلات ترافیکی بیان کرد: فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه قبل و بعد از کرونا تغییر یافت و ضریب استفاده از خودرو شخصی افزایش داشت، البته تعیین نرخ سرویس مدارس نیز در حوزه آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهر است، در مورد ترافیک نیز بر اساس آماری که آموزش و پرورش به ما اعلام می‌کند، برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد تا با کمترین مشکل در این زمینه مواجه شویم.

انتهای پیام
captcha