اجرای طرح «پیوند خانه، مدرسه و مسجد» در همدان
کد خبر: 4162024
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲

اجرای طرح «پیوند خانه، مدرسه و مسجد» در همدان

مدیر ستاد اقامه نماز همدان از اجرای طرح «پیوند خانه، مدرسه و مسجد» با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: هدف از این طرح آن است که هماهنگی برای تربیت دانش‌آموز شکل گیرد.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدانحجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از اجرای طرح «پیوند خانه، مدرسه و مسجد» با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان خبر داد و اظهار کرد: هدف از این طرح آن است که هماهنگی برای تربیت دانش‌آموز شکل گیرد، در این راستا نشست‌های نماز با دانش‌آموزان با عنوان طرح «شبهه‌شناسی» و با بررسی مسائل آموزشی و فرهنگی در حوزه نماز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمود و مشخصه اول ستاد اقامه نماز توجه مردم به نماز است و در ابتدای کار باید افراد را به نماز دعوت کنیم، افزود: نماز بازدارنده انسان از ناهنجاری‌های اخلاقی، رفتاری، فرهنگی و تربیتی است و اگر در جامعه ناهنجاری را در هر بُعدی ملاحظه کردید، حتما توجه جدی به امر نماز وجود نداشته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به برگزاری طرح شیوه‌های تبیین نماز ویژه والدین برای فرزندان بیان کرد: این برنامه با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خواهد بود. نشست‌های دانشجویی نماز در دانشگاه‌ها نیز برگزار می‌شود، در حوزه فرهنگی، جشنواره سراسری «فجر تا فجر» برگزار خواهد شد که در قالب مسائل هنری، ادبی و پژوهشی خواهد بود، این جشنواره امسال نیز برای دومین بار برگزار خواهد شد به طوری که در کل کشور محورها مشخص است اما هر استان اختتامیه استانی خواهد داشت و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

حسنی حلم همچنین از برگزاری اجلاس‌های نماز شهرستانی و استانی خبر داد و تصریح کرد: همدان در اجلاس‌های نماز استانی و شهرستانی جزء بهترین‌ها بود و در این زمینه بسیار فعال و پویاست. علاوه بر این در مسائل آموزشی دوره‌های متعدد و متنوع آموزشی را برای اقشار مختلف خواهیم داشت که در دوره آموزشی، دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان را مدنظر داریم که بعدها وارد مدارس و تدریس خواهند شد.

وی از برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک خبر داد و گفت: همان‌گونه که دانشجویان باید در زمینه فرهنگ قرآنی غنی شوند، کودکان نیز باید این دوره‌ها را دریافت کنند. همچنین دوره‌ آموزشی ویژه معلمان دوره سوم ابتدایی و کلاس آموزشی برای ائمه جماعت مدارس برگزار خواهد شد.

اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: این طرح ویژه پرستاران و بهیاران بوده و با توجه به اینکه این قشر با بیماران در ارتباط هستند این دوره‌ ویژه آنها برگزار می‌شود.

حسنی‌حلم با اشاره به شکل‌گیری مجمع خیرین مسجدساز تصریح کرد: این مجمع در راستای مرمت، تعمیر و تجهیز مساجد عمل می‌کند، به عبارتی این مجمع پشتیبانی مناطق و محلات محروم را دارد که سال قبل از ۱۰ روستا و محله با ۴۰۰ میلیون تومان حمایت مالی داشتند.

وی با اشاره به نظارت بر نمازخانه‌های بین‌راهی که از وظایف ستاد است، اظهار کرد: توجه و نظارت جدی بر وضعیت نمازخانه‌های مجتمع‌های بین‌راهی در دستورکار قرار دارد. وضعیت دستگاه‌های اجرایی در امر توجه به فریضه الهی نماز بررسی و ارزیابی شده و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد. دستگاه‌های اجرایی تنها با یک مؤلفه ارزیابی نمی‌شوند بلکه مؤلفه‌های مختلفی مدنظر است، تیم هفت‌نفره‌ای ارزیابی دستگاه‌ها را برعهده دارند که باید دستگاه‌ها مستندات خود را در سامانه سجاده بارگذاری کنند تا پس از ارزیابی، دستگاه‌های برتر در امر نماز تجلیل شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: سال گذشته، ۳۷۴ دستگاه استانی و شهرستانی در سامانه سجاده مستندات خود را بارگذاری کردند که ۷۴ دستگاه استانی مستندات ارائه کردند که با جمع‌بندی حد نصاب نمره‌ها و ارزیابی‌، برترین‌ها تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha