شیوه‌نامه عفاف و حجاب در مدارس فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 4162262
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

شیوه‌نامه عفاف و حجاب در مدارس فارس اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از اجرای شیوه‌نامه عفاف و حجاب در مدارس این استان خبر داد و گفت: رونمایی از این شیوه‌نامه با حضور مدیران مدارس انجام می‌شود.

 محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس،  محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 22 مردادماه در جلسه برخط با رؤسا و اعضای شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش و بیش از ۸ هزار مدیر مدرسه استان، با اشاره به لزوم اجرای شیوه‌نامه عفاف و حجاب در مدارس گفت:‌ اجرای شیوه‌نامه عفاف و حجاب در دستور کار مدارس قرار گیرد لذا رونمایی از این شیوه‌نامه با حضور مدیران مدارس انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت مدرسه صالح و تربیت چند ساحتی باید در دستور کار مدیران مدارس باشد، افزود: علاوه بر دانش‌آموزان والدین هم برای ورود به مدرسه ملزم به رعایت حجاب و حفظ حریم مدرسه هستند.

عسکری، نظارت خاص بر پوشاک و سرویس را از دیگر وظایف مدیران برشمرد و افزود: کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس با محوریت مدیر مدرسه تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مدرسه را بهترین میدان دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی عنوان کرد و گفت: مسئولیت رفتاری دانش‌آموزان از منزل تا مدرسه، درون مدرسه و از مدرسه تا منزل برعهده مدیران است لذا مدیری نمی‌تواند بگوید رفتار بیرون مدرسه ربطی به من ندارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه از ظرفیت شورای دبیران بیش از پیش استفاده شود و تمام مسائل تربیتی و آموزشی را با کمک شورای دبیران بررسی شود، خواستار آماده‌سازی مدارس بر اساس هویت ایرانی ـ اسلامی شد.

عسکری تصریح کرد: مردمی‌سازی آموزش و پرورش در دستور کار مدیران مدارس باشد و مدیران برنامه‌های تربیتی را بر اساس پنج اصول ایمان، امید، هویت، نشاط و خردمندی، به پیش ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در فرصت باقیمانده تا بازگشایی مدرسه از ظرفیت دانش‌آموزان جهادی استفاده شود، افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه جامعه است و چتر این نهاد به وسعت جبهه مقاومت گسترده است.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح بینش مطهر از ۲۱ مردادماه در سطح استان خبر داد و افزود: در راستای تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی نیازمند تبیین اندیشه‌های نابی همچون اندیشه‌های استاد مطهری هستیم.

عسکری با بیان اینکه برای آشنا کردن دانش‌آموزان ابتدا خودمان باید با این اندیشه‌ها آشنا شویم، گفت: اجرای طرح بینش مطهر از اولویت‌های آموزش و پرورش فارس است ضروری است علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های ارسالی، مدیران به صورت یک کار فراتر از بخشنامه این طرح را اجرایی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود با تصریح اینکه در بحث ثبت‌نام دریافت وجه از سوی مدیران ممنوع است و نباید موجب نارضایتی اولیای دانش‌آموزان شود، افزود: عدم رعایت این مورد در ثبت‌نام موجب جابه‌جایی ۸ مدیر مدرسه تا هفته گذشته شده است.

انتهای پیام
captcha