یادواره شهدای روحانی همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4162527
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

یادواره شهدای روحانی همدان برگزار می‌شود

مسئول کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان گفت: یادواره شهدای روحانی استان، ۲۸ مردادماه در حسینیه امام خمینی(ره) از ساعت ۹ تا ۱۲  برگزار می‌شود.

کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سید محمد سعید بطحائیان، مسئول کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان، امروز ۲۳ مرداد ماه، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اقداماتی که در راستای کنگره ۸ هزار شهید انجام شده تشکیل ستاد یادواره شهدای روحانیت است که ۶ کارگروه تشکیل شده و در حال پیگیری کار‌های ستاد یادواره هستند.

وی افزود: عطر افشانی گلزار شهدا قبل از یادواره انجام می‌شود، در حوزه علمیه هر شهرستان برای شهدای روحانی یادواره برگزار می‌شود، تألیف ۲۰ کتاب به نام شهدای روحانی استان، تبدیل پایان‌نامه و رساله‌های مربوط به این شهدا به کتاب، طی رایزنی‌ها با شهر مقدس قم قرار است کتاب شهدای روحانیت همدان به صورت مستقل چاپ شود و این کتاب‌ها یا در یادواره و یا در کنگره ۸ هزار شهید رونمایی می‌شوند.

مسئول کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان با اشاره به اینکه طلبه‌ها باید فضای شهادت و ایثار آشنا شوند، تصریح کرد: مسابقه پرچم افتخار در بین طلاب برگزار می‌شود.

بطحائیان ادامه داد: قبل از برگزاری کنگره ۸ هزار شهید یادواره مجزایی گرفته می‌شود که یادواره شهدای روحانیت یکی از آنهاست، این یادواره ۲۸ مرداد ماه ساعت ۹ الی ۱۲ در حسینیه امام خمینی (ره) با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و ابوذر روحی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف یادواره شهدای روحانیت تصریح کرد: نقشی که روحانیت در دفاع مقدس ایفا کرده‌است مغفول مانده است، روحانیون در جبهه‌ها  پیشروان این حرکت بودند و نسبت به جمعیتشان شهدای زیادی دادند و باید آنها را به نسل جوان بشناسانیم. 

مسئول کمیته روحانیت ستاد اجرایی دومین کنگره ۸۰۰۰ با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند تا مسئله در قالب هنر نباشد جاودانه نمی‌شود، تصریح کرد: سعی شده است که این یادواره قالب هنری خود را داشته باشد بنابراین از تئاتر در این یادواره استفاده می‌شود و همچنین دعوت از گروه‌های شعر و سرود که  کار تولیدی خود را برای اولین بار اجرا می‌کنند، رونمایی از کتاب تازه تولید شده در این یادواره انجام می‌شود.

وی افزود: در استان همدان ۲۵ حوزه علمیه خواهران و برادران وجود دارد که در هر مدرسه یک یادمانی از شهدای روحانی نصب می‌شود، در مدرسه هر شهر شهید روحانی همان شهر یادمانش نصب می‌شود. 

بطحائیان تصریح کرد: بیشترین شهید روحانیون بین رنج سنی ۲۰ تا ۲۵ سال است که تعداد روحانیون رزمنده استان در هشت سال دفاع مقدس ۴۷۵ نفر، تعداد شهدا ۹۳ نفر، تعداد آزادگان دو نفر و جانبازان نیز ۲۸ نفر هستند. ۶ تن از شهدای روحانی دارای مدارج علمی بالا و مجتهد و ۱۴ نفر نیز دانش‌آموخته سطح درس خارج هستند.

انتهای پیام
captcha