تحقق امنیت پایدار نیازمند تعامل مردم با پلیس است
کد خبر: 4162632
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

تحقق امنیت پایدار نیازمند تعامل مردم با پلیس است

فرمانده انتظامی اهر، تحقق امنیت پایدار در جامعه را نیازمند مشارکت و تعامل مردم با پلیس مطرح کرد و گفت: پلیس حافظ جان، مال، ناموس و اسرار مردم است و مردم می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای مشکلات و خواسته‌های خود را با پلیس در میان بگذارند.

سرهنگ اقاپور، فرمانده انتظامی اهر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ قدرت آقاپور، فرمانده انتظامی اهر، امروز، 24 مردادماه در جمع خبرنگاران، تحقق امنیت پایدار در جامعه را نیازمند مشارکت و تعامل مردم با پلیس مطرح کرد و گفت: پلیس حافظ جان، مال، ناموس و اسرار مردم است و مردم می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای مشکلات و خواسته‌های خود را با پلیس در میان بگذارند.

وی افزود: زمانی پلیس موفق خواهد شد که مردم با پلیس همراهی و تعامل سازنده داشته باشند و در این صورت جامعه به امنیت پایدار خواهد رسید.

آقاپور، خط قرمز پلیس را امنیت مردم مطرح کرد و گفت: در این راستا پلیس با افراد یا گروه‌هایی که بخواهند نظم، آسایش و امنیت عمومی جامعه را دچار اختلال کنند برخورد جدی خواهد کرد.

فرمانده انتظامی اهر، در ادامه از افزایش ۳ درصدی سرقت در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در چهار ماه اخیر در این شهرستان هیچ‌گونه سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، جرایم خشن و زورگیری وجود نداشته و تنها ۳ درصد افزایش سرقت مربوط به سرقت‌های خرد و خانه باغات است.

وی ادامه داد: هم اکنون در این شهرستان بیش از 12 هزار خانه باغ در ابعاد بزرگ و کوچک در جاده اهر_تبریز، اهر_مشگین شهر، اهر_ورزقان و اهر _ کلیبر وجود دارد که بیشتر توسط اشخاص غیر بومی خریداری و چند ماه از سال به حال خود رها می‌شوند و عامل اصلی افزایش سرقت‌ها در این شهرستان نیز متعلق به این خانه باغها هستند و در این راستا نیز در روزهای اخیر یک سارق با ۱۸ فقره سرقت از خانه باغها دستگیر و روانه زندان شده است.

آقاپور، همچنین به سرقت‌های سیم و کابل برق توسط افراد غیربومی در برخی از مناطق شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: از مردم مناطق روستایی و صاحبان باغات انتظار داریم در صورت هرگونه مشاهده افراد مشکوک یا خودروهای مشکوک، پلاک مخدوش و غیر بومی حتما موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha