یادواره شهدا آخرین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب است
کد خبر: 4163239
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
یک فرمانده دوران دفاع مقدس:

یادواره شهدا آخرین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب است

سردار عبدالفتاح اهوازیان گفت: یادواره‌ها آخرین سنگر دفاع از ولایت، ارزش‌های انقلاب و شهداست؛ اینجا تنها جایی‌ست که من از یک مسئول می‌توانم بپرسم که برای این انقلاب چه کرده و او نمی‌تواند پاسخگو نباشد.

بیست‌ودومین یادواره شهدای جوشقان مرکزی شهرستان کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، همزمان با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، بیست‌ودومین یادواره شهدای جوشقان مرکزی از توابع شهرستان کاشان با حضور گسترده مردم شهیدپرور این خطه، نماینده ولی‌فقیه و جمعی از مسئولان به یاد ۴۰ شهید در گلزار شهدا جنب زیارت امامزاده محمد اوسط(ع) همراه با تشییع پیکر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس برگزار شد. 

سردار عبدالفتاح اهوازیان، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم شهید قاسم سلیمانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین و شهادت مظلومانه زائران مرقد مطهر شاهچراغ(ع) اظهار کرد: چند سال پیش، داعشی‌ها در ۱۶ کیلومتری کربلا بودند؛ دو هفته مانده به اربعین بود که حاج قاسم طرحی عملیاتی به ارتش عراق ارائه داد تا مسیر اربعین را باز کند. عراقی‌ها با آمریکا مشورت کردند و در نهایت گفتند: «امکان ندارد.» حاج قاسم برای اولین‌بار، داعشی‌ها را نزدیک به ۸۰ کیلومتر از کربلا دور کرد و در آن سال، ۱۸ میلیون نفر به کربلا آمدند. یادتان باشد در هر قدمی که آنجا برمی‌دارید، به یاد شهدا باشید.

وی ادامه داد: در حرم شاهچراغ(ع) با وجود نیروهای امنیتی و نظامی، داعش که نیروی تاجیک وابسته به منطقه مزارشریف بود، با ۸ خشاب وارد حرم شد و با گزارش‌هایی که به ما رسیده است، متوجه شدیم قصد به آتش کشیدن حرم را داشت. آن شخصی که ایثارگرانه داعش را زمین‌گیر کرد، من را به یاد دوران مقدسی انداخت که بسیجی خودش را روی میدان مین می‌انداخت. یک سال پیش، نیروهای امنیتی، نظامی، اطلاعاتی و نیز ما را که باید سر مرز باشیم و به رصد دشمن بپردازیم، مشغول کردند و این‌گونه داعش توانست به ایران نفوذ کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به نمونه‌هایی از رشادت‌ جوانان ایرانی در دوران جنگ، سوریه و... افزود: آیینه ما امام حسین(ع) است. ایشان در حال انجام مناسک حج بود که ندا آمد: «رها کن و برو.» اباعبدالله(ع) با مجموعه‌ای از شهدا حرکت کرد. ما باید به این حرکت نگاه کنیم و از آن درس بگیریم. همچنان که امروز من به بسیاری از نیروها در سوریه می‌گویم: «چرا شما با وجود خانواده به اینجا می‌آیید؟» آنها پاسخ می‌دهند: «مگر امام حسین(ع) با وجود خانواده جهاد نکرد؟» و این‌چنین، این امام بزرگوار در وجود ما تکثیر شده است.

وی با اشاره به حضور جوانان فلسطینی در جبهه سوریه تصریح کرد: روزگاری به ازای شهادت هر ۷ جوان فلسطینی، یک اسرائیلی از بین می‌رفت و هر سه سال فقط یک عملیات از سوی فلسطینی‌ها انجام می‌‌شد؛ اما بعد از حضور در سوریه و هم‌رزمی با حاج قاسم، متوجه شدند اگر این ۸۰ سال نتوانستند مثل ایرانی‌ها فتح‌الفتوحی انجام دهند، حلقه گمشده‌شان این است که حماسه امام حسین(ع) برای آنها به تصویر کشیده نشده؛ هم‌اکنون به ازای هر ۷ فلسطینی، یک اسرائیلی نابود می‌شود، روزانه ۳۰ تا ۷۰ عملیات به دست فلسطینی‌ها اتفاق می‌افتد و همه این‌ها به برکت خون امام حسین(ع) است.

اهوازیان ادامه داد: امروز، روز آزادگان است. ما نزدیک به ۷۰ هزار اسیر دادیم و بالغ بر ۱۰۰ هزار اسیر عراقی گرفتیم. من بازجویی اسرا را انجام می‌دادم. در آن موقع، امام خمینی(ره) فرمودند: «این‌ها مهمان ما هستند، مثل اسیر با آنها برخورد نکنید.» همین مسلک سبب شد سال ۶۹ عده‌ای از آنها توبه کنند، احرار نام بگیرند و امروز در عراق و سوریه به‌عنوان فرماندهان حشدالشعبی در کنار ما باشند. امام خمینی(ره) همچنین فرمودند: «مواظب باشید آزادگان شما در موزه‌ها گم نشوند»؛ ولی متأسفانه امروز این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به ساده‌زیستی حاج قاسم و اینکه همیشه به کم کردن فاصله خود با مردم می‌اندیشید، تصریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند: «اگر دفاع مقدس را روایت نکنید، دشمن آن را روایت می‌کند.» پلیس ما را مظلومانه قربانی کردند و این اتفاق به دست بچه‌های ایرانی رخ داد؛ چون دشمن به آنها آدرس غلط داد. پلیس ما تاکنون در حوزه مبارزه با مواد مخدر، نزدیک به چهار هزار شهید داده است. در سال ۱۴۰۱، ۲۱ پلیس به دست اوباش با دشنه به شهادت رسیدند و همچنین از ابتدای سال تاکنون، ۳۰ تن از آنان شهید شده‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: همچنین در اغتشاشات دیدیم که عمامه روحانیت را می‌انداختند. وقتی از دلیلش می‌پرسیدیم، متوجه می‌شدیم که تحت تأثیر تبلیغات شبکه‌های معاند قرار گرفته‌اند؛ حال آنکه در دوران دفاع مقدس، نزدیک به سه هزار و ۷۶۴ شهید روحانی، در سوریه ۵۸ شهید معمم و در اغتشاشات پنج شهید روحانی داریم.

وی ادامه داد: امروز به ما می‌گویند: «افغانستانی‌ها را بزنید که مملکتتان را غارت می‌کنند.» بدانید که در جنگ ایران و عراق، بیش از ۷ هزار شهید افغانی داریم. ما شهادت می‌دهیم که در سوریه، صدها جوان افغانستانی به شهادت رسیدند و مقام معظم رهبری فرمودند: «این جماعت دو اجر شهید دارند...الذین آمنوا وهاجروا» و این‌چنین، افغانستانی را که برای ایران و اسلام جان می‌دهد، روایت کردند.

اهوازیان اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر جوانان را تحریک کردند و آنها را به کشتن دادند تا دستاوردی مثل برهنگی زنان را به جامعه عرضه کنند. ما ۴۰ میلیون زن ایرانی محجبه داریم؛ زنانی که ما رزمندگان از دامن آنها تربیت شدیم و اگر کسی مثل حاج قاسم، حاج قاسم شد، بی‌شک، زنی پشتش بود که این‌چنین به او قدرت حرکت داد. بدانید که مسبب این اوضاع کسانی جز غربگراها نبودند. 

وی در پایان گفت: این یادواره‌ها آخرین سنگر دفاع از ولایت، ارزش‌های انقلاب و شهداست. اینجا تنها جایی‌ست که من از یک مسئول می‌توانم بپرسم برای این انقلاب چه کردی و او نمی‌تواند پاسخگو نباشد؛ چون شهید عام‌المنفعه است. غربگراها مثل موریانه در جامعه نفوذ کرده‌اند و ارزش‌های انقلاب را می‌جوند. اکنون ما به کمک شما نیاز داریم. باید روشنگری کنیم که اگر روشنگری بود، فتنه سال گذشته اتفاق نمی‌افتاد. اینجا بیشه شیران است. در بیشه اگر شیر غرش نکند، صدای زوزه شغال بلند می‌شود. انتخابات نزدیک است. در انتخابات به تخصص و شایستگی‌ها نگاه کنیم.

یادآور می‌شود، حرکت نمادین اسرای کربلا در قالب شبه تعزیه، سرودخوانی گروهی از خردسالان، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی با حضور مداح اهل بیت(ع)، محسن بنی‌فاطمه در کنار پیکر شهید گمنام، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، جمعیت و فرزندآوری و انتظار و مهدویت و برگزاری یادواره شهدا ویژه نونهالان و نوجوانان در مسجد انصارالحسین(ع) از دیگر بخش‌های یادواره شهدای روستای جوشقان مرکزی بود.

زهراسادات محمدی

عکس‌ها از محمد عقیقی
انتهای پیام
captcha