کودتای ۲۸ مرداد ذات آمریکا را برای مردم به نمایش گذاشت
کد خبر: 4163295
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

کودتای ۲۸ مرداد ذات آمریکا را برای مردم به نمایش گذاشت

آیت‌الله علما با اشاره به ۲۸ مرداد سالگرد کودتای آمریکا علیه دولت دکتر مصدق، گفت: آمریکا ۷۰ سال منابع ایران را غارت کرد و این کودتا ذات آمریکا را برای مردم به نمایش گذاشت.

آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: امام حسین(ع) برای حفظ اسلام قیام کرد و به شهادت رسید.

وی افزود: امام راحل چه در داخل ایران و چه در دوران تبعید دست از تبلیغ دین اسلام برنداشت، زیرا خود را مسئول می‌دانست.

آیت‌الله علما به مشکلات اقتصادی نیز اشاره و یادآور شد: کسی منکر مشکلات نیست، اما در این مسیر نباید دستاورد‌های انقلاب را نادیده گرفت و شهیدان نیز برای حفظ اسلام جان خود را تقدیم کردند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ۲۸ مرداد سالگرد کودتای آمریکا علیه دولت دکتر مصدق، گفت: آمریکا ۷۰ سال منابع ایران را غارت کرد و این کودتا ذات آمریکا را برای مردم به نمایش گذاشت.

وی به ۳۰ مرداد و روز جهانی مساجد اشاره کرد و افزود: در زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مسجد را محل حکومت خود قرار دادند و دشمن نیز از حضور مردم در مسجد و دین‌مداری آنان می‌ترسید لذا باید مساجد را حفظ کنیم.

آیت‌الله علما با یادآوری ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی کشور، اظهار کرد: امروز ایران در جهان و منطقه حرف نخست را می‌زند و در دنیا بدون نظر و تصمیم ایران تصمیمی گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha