حوزه علمیه، مرکز مهم تولید علم در جنگ شناختی است
کد خبر: 4163789
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

حوزه علمیه، مرکز مهم تولید علم در جنگ شناختی است

امام جمعه زیرکوه گفت: مهم ترین مرکزی که هم می‌تواند علم تولید کند و هم در مقابل جنگ شناختی دشمن بایستد، همین حوزه علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن صباغیان، امام جمعه زیرکوهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی‌ با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان و علما استانی و محلی شهرستان زیرکوه، امروز ۲۹ مردادماه مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه شهر حاجی آباد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن صباغیان، امام جمعه زیرکوه در این آیین اظهار کرد: مهم ترین مرکزی که هم می‌تواند علم تولید کند و هم در مقابل جنگ شناختی دشمن بایستد، همین حوزه علمیه است.

وی افزود: هدف استکبار جهانی موضوع حقوق بشر، هسته‌ای و سایر موارد نیست بلکه تمام هدف استکبار مقابله با دین و ستون خیمه اسلام یعنی ولایت فقیه است.

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: امروز وظیفه ما در قبال جوانان، وظیفه سنگینی است و باید سعی کنیم تفکر غیر دینی را به سمت تفکر دینی سوق دهیم.

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه باید حوزه های علمیه به معنی واقعی تقویت شود افزود: امروز نیازمند یک تحول اساسی هستیم بنابراین، تحول اساسی مذهبی و علمی از خواسته‌های اصلی ما از مدیر جدید حوزه علمیه است. 

حجت الاسلام و المسلمین علی رستمیانی، مدیر حوزه های علمیه خراسان‌جنوبی نیز این در مراسم گفت: حوزه‌های علمیه باید به عنوان پایگاه و مرکز ثقل فرهنگی هر شهرستان باشد.

وی افزود: دشمن هدف های خود را مشخص کرده و در این بین حوزه‌های علمیه و روحانیت به عنوان حافظان دین مردم و نیروهای امنیتی و مسلح به عنوان حافظان جان مردم از هدف‌های اصلی دشمن است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان‌جنوبی ادامه داد: دشمن می داند از کجا ضربه خورده است و آن چیزی که باعث وحدت و‌ضربه به دشمن شده است ، همین دینداری مردم است بنابراین پایه ها را هدف قرار داده است.

به گفته رستمیانی وظیفه ما در حوزه‌های علمیه، امروز از هر روز دیگری بیشتر و نیازمند به دقت بیشتر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: نهایت بیان ما باید آگاهی دینی به مردم باشد و هیچکدام از ما نباید به هیچ بهانه ای تبلیغ را رها کنیم. 

در این مراسم از زحمات چندین ساله حجت الاسلام حسن صادقی قدردانی و حجت الاسلام علی محمد صادقی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه ثامن الائمه شهر حاجی آباد معرفی شد.

انتهای پیام
captcha