نخستین سند تحولی اقامه نماز مازندران تدوین شد
کد خبر: 4163842
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶

نخستین سند تحولی اقامه نماز مازندران تدوین شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از گردآوری نخستین سند تحولی اقامه نماز استان در افق ۲۰ ساله خبر داد.

روح الله سلگی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، روز گذشته، 28 مرداد در دومین نشست فصلی شورای اقامه نماز مازندران در ساری که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان برگزار شد، از گردآوری نخستین سند تحولی اقامه نماز استان در افق ۲۰ ساله خبرداد و گفت: برای نخستین بار سیاست‌های اجرایی مربوط به گسترش فرهنگ نماز در ۱۵ بند به فرمانداران شهرستان‌های تابعه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ دینی در اعتلای کشور، بر لزوم بسترسازی برای اشاعه فرهنگ معنوی نماز افزود: تقویت الگوسازی مبتنی براشاعه فریضه نماز، تکلیف و باور دینی است.

سلگی با اشاره به نقش نماز در کاهش مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و تأکید بر ضرورت فعال‌سازی مساجد با محوریت جوانان و توجه به مسایل فرهنگی و دینی، گفت: فعال سازی مساجد با ساز و کار تحولی نقشه راه فرهنگی در این حوزه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد اقامه نماز مازندران به‌خاطر ترویج این فرهنگ معنوی، خاطرنشان کرد: شورای اقامه‌ نماز مازندران طی سال گذشته موفق به کسب مقام نخست در این بخش شد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به نمازخانه‌های سواحل استان، اظهار کرد: به دستور استاندار مازندران با واگذاری پنج ساله طرح‌های سواحل به بخش خصوصی، ساماندهی و تجهیز نمازخانه‌های سواحل در دستور کار قرار گرفته است.

سلگی در پایان گفت: با هماهنگی اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و گردشگری، ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی در محورهای ارتباطی مازندران در آینده‌ای نزدیک اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha