دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 4163977
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در بیرجند افتتاح شد

دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در آستانه بازگشایی مدارس از روز گذشته، 29 مردادماه به مدت یک هفته در بازارچه دائمی صنایع دستی فرهنگسرای شهر بیرجند افتتاح شد.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، 29 مردادماه در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی که در بازارچه دائمی صنایع‌ دستی فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، گفت: این نمایشگاه به همت مجموعه‌های فرهنگی با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برپا شده است.

وی با بیان اینکه نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر فرصتی برای اشاعه فرهنگ است، افزود: اکنون دشمن در جنگ نرم تمام عیار نسبت به ما در حال برنامه‌ریزی و اجراست و یکی از موضوعات و محورهای جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمن این است که تفکر و اندیشه جوان و نوجوان ما را تحت القای تفکرات منحط خود قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دشمن از طریق هنر و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای پیش می‌آید و یکی از موضوعاتی که در سنوات گذشته پیوسته با آن روبه‌رو بودیم، نوشت‌‌افزار بود و روی نوشت‌‌افزارها اشکال و تصاویر شیطان‌‌پرستی کشیده می‌شد و شاهد تبلیغ نمادهای غربی بودیم.

وی گفت: جوان و نوجوان به اقتضای سن خود به محض اینکه نمادی را ببیند در فکر و ذهنش نقش می‌بندد و تا زمانی که این نمادها را از ذهن دور کنیم کلی اثرات به جای می‌ماند که به نوعی شاید فرد نتواند آن فرهنگ را از خود دور کند.

طالبی تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه نوشت‌‌افزار ایرانی اسلامی این است جوان و نوجوانی که بیشترین تأثیرپذیری از این اشکال و تصاویر دارند را به سمت تصاویر دینی، انقلابی و اسلامی سوق دهیم و بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت داشته باشیم.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخلی و همچنین تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی که دارای اهمیت زیادی است، دایر شد.

وی با بیان اینکه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور اولین اولویت فرهنگی، تقویت هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی است، بیان کرد: در این راستا بحث مهندسی نوشت‌افزار مدارس در اولویت قرار گرفته است و سال گذشته اولین رویداد این نمایشگاه را در خراسان‌جنوبی به همت صنف نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر استان برگزار کردیم.

فرخنده با بیان اینکه امسال دومین سالی است که نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، از رسانه‌ها خواست در خصوص این نمایشگاه اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی تا جمعه، سوم شهریورماه در محل فرهنگسرای بیرجند دایر است و هر شب یک رویداد فرهنگی هنری مرتبط با عاشورا در این محل برای علاقه‌مندان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تلاش کردیم تا جنس نوشت‌افزارها در این نمایشگاه تولید داخل کشور باشد و تلاش شده تا دفاتر مرتبط با نمادهای فرهنگی استان تولید کنیم و ارائه دهیم و تکلیف همه والدین و مسئولان این است که نسل جوان و نونهال را در حوزه هدایت فرهنگی مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: نگذاریم جریان منحط غرب با نفوذ فرهنگی در حوزه نمادهای خود از طریق ابزار مدارس بتوانند نفوذ و رسوخی در بین فرزندان ما داشته باشند و این مهم‌ترین تکلیف در عرصه مدارس است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی تا سوم شهریورماه از ساعت 16 تا 22 در بلوار صیادشیرازی، بازارچه دائمی صنایع دستی، جنب فرهنگسرای شهر بیرجند دایر است.

این نمایشگاه به همت  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی و با مشارکت شهرداری بیرجند، بنیاد علوی خراسان‌جنوبی، مؤسسه افق هزاره و همچنین اتحادیه صنف محصولات فرهنگی خراسان‌جنوبی برپا شده است.

انتهای پیام
captcha