هنرمندان و نویسندگان راوی فرهنگ ایثار و شهادت باشند
کد خبر: 4164054
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

هنرمندان و نویسندگان راوی فرهنگ ایثار و شهادت باشند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: امروز هنرمندان تئاتر و سینما و تلویزیون و نویسندگان ادبیات پایداری وظیفه دارند راوی فرهنگ ایثار و شهادت باشند تا دفاع مقدس را فراموش نکنیم.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری

به گزارش ایکنا از گیلان، کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در همایش تجلیل از خانواده‌های شهدای هنرمند رشت که امروز، 30 مردادماه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی شهرداری رشت در سالن آمفی تئاتر مهمانسرای المپیک برگزار شد، اظهار کرد: خانواده‌های شهدا نیازی به پاسداشت‌ها و بزرگداشت‌های ما ندارند، بلکه جامعه نیاز دارد که از شهدا و خانواده‌های معظم آنها یاد شود.پدران و مادران شهدا نیز انتظار دارند که خاطرات فرزندان شهیدشان گرامی داشته شود.

وی شرایط امروز را شرایط جنگ فرهنگی دانست و افزود: دشمنان، جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده اند و اگر روزی شهدای ما برای دفاع از اسلام و ایران و ارزش ها رفتند، امروز نیز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل جوان ببینیم. فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود، شرایط فرهنگی جامعه نیاز دارد تا هرچقدر می‌توانیم از شهدا و پیام شهدا و فرهنگ شهدا یاد کنیم.

زارعی با بیان اینکه شهدا در اوج عرفان، شهامت، رشادت، ایثار و از خودگذشتگی هستند، گفت: باید کنگره‌ها، یادمان‌ها و یادواره‌های شهدا را برگزار کنیم تا نسل جوان بداند که شهدا چرا رفتند تا کار بزرگشان را پاس بدارد.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب درباره گنجینه دفاع مقدس افزود: امروز هنرمندان تئاتر و سینما و تلویزیون و نویسندگان ادبیات پایداری وظیفه دارند راوی فرهنگ ایثار و شهادت باشند تا دفاع مقدس را فراموش نکنیم؛ با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم، ما هنوز در جنگ هستیم و مادامی که استقلال و دستاورد داریم، دشمن در مقابل ماست و جنگ برای ما تمام نشده است.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت نیز، با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: شهدا به برگزاری یادواره نیاز ندارند و این ما هستیم که محتاج زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا هستیم. زیرا آشنایی با راه و پیام شهدا باعث خدمت ایثارگرانه به مردم می‌شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از نماهنگ «می تسکه دیل» کاری از گروه سرود بین‌المللی منادیان بصیرت با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha